Frisk luft og lettere lunsj.

Ja da har det blitt langt på dag allerede. Jeg skulle gjøre noe fornuftig dag, og det har jeg gjort. Hittil har det blitt en mindre frokost enn de siste dagene. 2 Chiabatta med smøreost og skinke. Jeg kunne fint spist de 2 siste jeg stekte også…og blitt alt for mett etterpå. Jeg gjorde det IKKE. Uansett, etter mat daler energien og jeg blir trøtt. Så jeg tok boka mi og holdt på å sovne fra den. Trengte bare å komme meg etter måltidet før jeg ville gå en tur.

Jeg tok bilen bort til nærmeste butikk. Det var noe småtterier jeg trengte til helga. Etter runden i butikken, fikk maten stå i bilen mens jeg tok en rusletur derfra. Det blåste friskt, men det var ikke kaldt. Sola dukket opp etter det forrige innlegget jeg skrev.

Det blåste godt over vannet i elva også. 

 

Simoa bruser ned og møter Drammenselva. 

 

Her på toppen av fossen står det et par benker og bord. Her var det fint å ta en liten hvil før jeg gikk tilbake til bilen. 

 

Det ble ikke lange rusleturen, men jeg må snu i tide så jeg er sikker på å komme tilbake til start igjen. Såvidt over 1 km. Men en god halvtime ute i frisk luft har også noe å si.

Hjemme igjen var det tid for en sen lunsj.  I dag ble det vaniljeyoghurt med appelsin og banan, og chiafrø på toppen.

 

Det er ikke lenge siden jeg spiste denne bollen, og jeg er allerede sulten igjen. Jeg får lage meg en kopp med kaffe og holde ut et par timer til før jeg lager middag.

I mellomtiden skal jeg samle noen jakker å putte i vaskemaskinen. Vinterjakka mi vil jeg ikke ha på meg mer nå før neste vinter kommer. Den skal gjemmes godt vekk i kjellerboden sammen med vinterstøvlene og skiskoene.

HA EN FORTSATT FIN LØRDAG ❤️

 

14 kommentarer
    1. Så deilig å komme seg ut på tur når det er så fint vær, selv om det blåser litt. Fine vårbilder som nesten så sommerlige ut. Jeg er sånn at om jeg skal ha noe gjort, inne eller ute, så kan jeg ikke spise først. Blir så dorsk og trøtt i kroppen, så jeg jobber best på tom mage. Ønsker deg en fin søndag, klem 🤗

    2. Det er lurt å snu i tide, ja, for da er sjansen større for at man klarer en ny tur igjen om ikke så lenge. Fine bilder! 😊

        1. Det er smart å være lur 😀 Hvis formen er ok, og du har lyst, og mulighet, er du forresten hjertelig velkommen på bloggtreff i Trondheim første helga i juni 😉

          1. Ja det er smart og være lur 😄
            Tusen takk for invitasjonen til bloggtreff. Det blir sikkert veldig hyggelig, men formen min går det ikke an å stole på ser det ut til. Dessuten skal jeg i konfirmasjon til mitt eldste barnebarn nå på søndag. Da går en del av kronene mine til det 😊
            Kos dere MASSE dere som møtes 🥰

            1. Hadde vært hyggelig å ha deg med 😊 Men skjønner at du må gjøre noen prioriteringer, ja. Som du vet, er ikke formen min bra heller, men jeg satser på en del hvile på rommet innimellom. 😊

              PS. Alle er forresten invitert, men det er nok ikke alle som har hørt om bloggtreffet, da jeg ikke har invitert hver enkelt.

            2. Ja det må prioriteres litt.
              Jeg vet alle som vil kan komme 😊 Håper dere blir riktig mange, og at du klarer å henge med selv 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg