FREMME PÅ CAMPINGEN

Nå er det nok en 3 timers tid siden vi parkerte på campingen. Min mor og jeg er på tur alene. Med bøker, håndarbeide og medbrakt fisk. Nystekt surdeigsbrød har vi med også.

Tok en liten smak da vi da hadde fått mesteparten inn i forteltet, som ikke er fortelt lenger, men ble byttet ut med dette her for noen år siden.

Campingen ligger i den øverste enden av Tinnsjøen. Stedet heter Tinn, Austbygd.

Her er det strøm og tv og ikke manko på noe. Da vi først har kommet hit er det greit å bli her et par dager. Faktisk er dette den første ferieturen min i år. Det blir nok ikke noe annet heller denne sommeren. Men det kan hende jeg blir med hit en tur til før sesongen er slutt.

Været er deilig her nå. Sola er her en times tid til, før den forsvinner fra verandaen vi sitter på.

Jeg gikk en liten tur ned på moloen i sta. Den ble laget for noen år siden og forandret hele plassen her. Ikke til det bedre syns jeg. Benkene og bålpannene hører til båtforeningen. Men de kan sikkert brukes av camping-gjestene også.

Jeg har vært her i alle år selv. Men har alltid brukt egen grill på plattingen. Det gjør min mor også.

I fjor pakket jeg og min nye mann for godt, og takket for oss. Har ikke angret i det hele tatt jeg. Etter 40 år med bare enkelte års fravær fra plassen er det godt å slippe kjøringen oppover hit hele sommeren igjennom.

 

Jeg har med fiskestanga mi. Kanskje jeg går ned til vannet etter middagen og tar noen kast fra land. Vanligvis er det båt vi har brukt her oppe. Men det går til nød an å prøve fra land også.

 

Ha en fin mandagskveld😚

 

 

5 kommentarer
    1. Det så koselig ut å være der noen dager ja. Håper dere får mye fint vær ♥
      Jeg har bare vært noen dager på hytta jeg. Og noe mer blir det nok ikke på meg heller i år. Rart egentlig. Men jeg savner det ikke helt heller. Formen er for dårlig. Men tar meg kanskje en tur til Østlandet når koronaen roer seg igjen. Det blir nok kanskje ikke i år 🙂
      Kos dere masse på campingtur ♥♥♥

      1. Nei, når formen ikke er på topp er ikke pakking og reising det man tenker aller først på. Da er det best å ha alt man trenger rundt seg, pluss masse fred og ro.
        Akkurat nå ser det ut til at koronaen blomstrer opp igjen. Ikke annet å vente i ferietiden antagelig.
        Hvor på Østlandet hadde du tenkt deg?
        Til Oslo igjen?
        Håper det blir anledning til en tur for deg etterhvert.
        Stor klem😚

    2. Ser ut som et deilig sted. Bra du får kommet bort noen dager..Kos deg med fisking og kanskje et bad eller to. Fin plass og bra med utstyr så man lider ikke noe nød. Men skjønner at dere ble lei av kjøringen. Husker du skrev en del om det på bloggen. Ferieklem…Hils modern…

      1. Takk, det skal jeg gjøre😊
        Det er fint å komme seg en liten tur avgårde. Jeg har ikke vært her siden vi pakket sammen helt i begynnelsen av sesongen i fjor.
        Jeg skrev om det at jeg ga meg med campinglivet etter så mange år ja. Det er godt jeg ikke angrer, for nå har min eks-mann fått overta plassen etter meg. Han har fortsatt brødrene sine på plassen her. Så nå kan kose seg her oppe igjen.
        Klem og god tirsdag til deg😚

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg