Freddan i dag.

Det er freddan i dag. Helt stille og rolig, som den pleier. Vi har nettopp kommet inn døra etter helgehandel, min mor og jeg. Innom på grava til min far var vi også og tente et nytt lys. Så nå lyser det et par kvelder til der borte.

Matvarene er ryddet bort dit det skulle. Noe i fryser og noe i skap og kjøleskap.

Det begynner å mørkne allerede, så resten av kvelden skal gå til strikking og tv-titting. Og jeg skal etterhvert lage en lettvinn middag til oss. Vi har funnet noe småtterier i fryseren og tatt opp. Det må jo brukes av alt som blir puttet oppi den også.

Det blir stekt fiskepudding og laks i kveld, sammen med kokte poteter og grønnsaker. Det blir sikkert godt. Ingen taco på oss altså selv om det er freddan. Faktisk er det veldig sjelden jeg lager taco, enda så godt som det er.

Jeg har kun fått i meg 2 lomper med pålegg i dag, så jeg tror kanskje absolutt alt vil smake i kveld.

Og strikkesokken vokser.

 

Ha en fin freddags-kveld😚

 

8 kommentarer

Siste innlegg