FRED OG RO EI LITA STUND

To stk hunder sover i hver sin sofa. Mannen ble hentet av en kamerat for å bli med og hente en annen bil.  Nå har stillheten senket seg. Jeg har satt på en maskin med gardiner til kjøkkenvinduet. Må få litt godlukt i gardinene og finne ei stjerne å henge i vinduet der også.

Men akkurat nå, mens vaskemaskinen gjør jobben med gardinene og hundene har lukket øynene, skal jeg ikke forstyrre freden her annet enn  med forsiktig klirring av strikkepinner. Jeg skal strikke på vottene mine. 

Jeg skal sitte stille her jeg sitter til mannen kommer hjem. Oppgavene på kjøkkenet får vente til han dukker opp. I hvertfall så lenge Dino og Ester sover de uskyldiges søvn.  Er jeg heldig rekker jeg en del runder på vottene.

Og etterhvert blir det jul i kjøkkenvinduet og adventsstake på stuebordet. Den kom ikke frem forrige søndag. Men i kveld skal jeg tenne 2 lys, og jeg er et skritt nærmere jul.

Ha en fin kveld 😚

6 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg