FØRSTE GRILLING I ÅR

Det var skikkelig varmt i hele går, 29 °C i skyggen. Heldigvis var det noen skyer som dukket opp stadig vekk. Vi rakk mye ute før jeg måtte begynne med maten. Der jeg sto i shorts og BH og med kjøkkenfjøla på bordet ute føltes alt bare helt fantastisk.  En lett sommervind avkjølte meg…herlig. 

Jeg laget pakker med nykål, løk, sjampinjong, smørklatter og salt. Det er kjempegodt som tilbehør. Siden vi bare var 4 stk ble det noe så enkelt som ventepølser først  og sommerkoteletter etterpå. Det var ikke mye grillmat igjen å velge i heller på butikken. Det var jo knallvær og St.Hans-helg. Da går grillmaten unna i både frysedisker og kjøledisker. Kan ikke vente annet. 

Akkurat i det min sønn og mor kom kjørende kom det noen skikkelige harde vindkast. Vi måtte redde en del ting som blåste avgårde. ( tilogmed trillebåra borte ved uthuset). Heldigvis ble alt jeg hadde satt på bordet stående. Mesteparten av maten lå allerede på grillen under lokk. Men flammende ble blåst ut. Da hang lurpen er lite øyeblikk her, men jeg satte på stekepanna inne, så vi fikk ventepølsene i boks.

Mannen begynte å redde ting inn, men vi hadde fortsatt et lite håp om at det kanskje ville gi seg like fort som det kom. Så alle satte seg ute der jeg allerede hadde dekket på. Heldigvis roet det seg etter ei stund og jeg fikk fyr på grillen igjen. Etterhvert ble det helt rolig og vi kunne nyte årets første grillmat.

Herlig!

Sønnen og mannen. 

Sønnen er det nesten umulig å få et normalt bilde av…sånn er det bare.

Min mor og jeg.

Det ble en del alvorsprat denne gangen. Men det var greit det. Jeg syns vi hadde en fin sommerkveld ute, med god mat og deilig sommertemperatur.

I dag regner det, så i dag har vi en kosedag inne. Det er i grunnen godt det også, etter alle de varme dagene vi har hatt i strekk. Kos-kos-kos

Hvordan er været hos deg i dag? Varmt, kaldt, sol, regn? 

Ønsker deg en flott dag uansett vær😗

 

#grilltilbehør #grilling #grillpakker #grillgrønnsaker #grillnykål #grilltips

 

 

10 kommentarer
    1. Så koselig det så ut..og godt med grillmat selv om vi ikke har det så ofte 🙂 Litt alvorsprat er viktig det .. Regner her i dag..men har hatt så mye finvær at det er helt greit 🙂 Klem <3

      1. Ja.det hadde vi😊
        Var jo heldige med været i går, utenom de harde vindkulene som kom ei lita stund.
        I dag har det bare vært deilig med regn ja😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg