FØRSTE ÅRET UTEN KALKUN PÅ NYTTÅRSAFTEN

I år ble det ikke kalkun til nyttårsmiddag. Men dette her var minst like godt.

Dette er kylling lårfileer. Noe jeg aldri har kjøpt før. Men siden vi var alt for trege ute med å handle inn maten, var det ganske tomt i hyllene i butikken langt på dag selveste nyttårsaften.

Ganske raskt å lage var det også. De skulle bare stekes to minutter på hver side på sterk varme, og hvile under lokk 4 minutter etterpå. Jeg stekte de nok bittelitt lenger og lot de hvile litt lenger også. Er livredd for å få kylling som ikke er gjennomstekt.

Først satte jeg risen til koking. 13 minutter ( boil in bag). Så presset jeg hvitløk og hadde det inni kyllingfileene, og krydret med kyllingkrydder.

Da dette ble satt til å hvile, var det frem med ei ny panne . Her ble oppkuttede grønnsaker stekt . Gulrot, blomkål, brokkoli, paprika og mot slutten presset jeg hvitløksfedd og hadde i det også. Helt til slutt helte jeg kremfløte over og lot det stå å godgjøre seg litt. Akkurat denne pannen med grønnsaker er en av mannens favoritter.

Rask og veldig god mat ble det. Og siden vi bare var oss to her var det mer enn nok mat.

Vi var også helt enige om at dette nesten var bedre enn kalkun 🙂

 

 

#middagstips #grønnsakspanne #grønnsaker #middag #kyllinglårfile #kylling #dagens #nyttårsmat

 

 

6 kommentarer
    1. Jeg liker best de vanlig filetene. Og jeg steker de “i hjel”… Er som deg, vil ikke ha noe som viser seg å være det MINSTE rått 😀 Dette så godt ut da, og med grønnsakspanne til 🙂 Nam 🙂

      1. Det er de vanlige filetene jeg også pleier å kjøpe. , men nå tenkte jeg å prøve noe nytt😊 disse ble veldig saftige og gode. Og det var jo ikke bein i de heller😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg