Forbereder mange dager i Hokksund.

I dag er det knallvær, og humøret er stigende. Jeg har begynt forberedelser til en lang Hokksund-ferie. Min mor ser ut til å ha sluppet unna coviden denne gangen, så nå er det trygt å ta en tur dit igjen. Klesvaska er hengt opp. Den er tørr til i morgen. Planter og blomster har fått vann.  Da lever de til nød ei ukes tid til i hvertfall. Kunne jo ty til mannen med påfyll hvis det trengs, men er usikker på om de vil overleve akkurat det. 

Jeg skal ha med symaskin, stoffer, og alt mulig tilbehør. Det trenger også en del forberedelse.

Jeg har sittet ute i solveggen med kaffekoppen og ei sybok for å finne ut hva jeg bør ta med av stoffer. Deilig.

Min mor har mange hobbyer hun også. Bl.a å lage kort. Så disse dagene skal vi bruke til hobbyting på hvert vårt bord i stua. Stua kommer til å bli omgjort til hobbyrom. Vi får bare rydda unna det værste på spisestuebordet når middagen skal nytes. For middager skal vi også kose oss med. Vi skal egentlig bare kose oss ei uke vi nå. Se på tv sammen utover kveldene er også kos. Vi liker stort sett de samme programmene. Og hvis vi er veldig flinke klarer vi å komme oss ut på noen korte gåturer i tillegg. Det bør vi absolutt!

Det er masse å glede seg til de kommende dagene, og det kjenner jeg at jeg gjør nå.

Håper du også har noe å glede deg til. Fin søndag ønskes deg 😚

12 kommentarer
    1. Så kjekt og høre at formen er bra og at du skal ha en koselig uke sammen med mamma.
      Jeg skal også kose meg på syrommet denne uka.
      Har startet på ett lappeteppe. Og i kveld er det strikkekafé.
      Viktig og finne noe å glede seg over i denne tiden.

      1. Noe må man finne å gkede seg over i disse dager ja. Gleder meg til denne uka😊
        Så bra at du også har noe å kose deg med. Skulle gjerne sett noe av det du lager 😍 Har du ingen blogg? Eller facebook?
        Ønsker deg en fin uke😙

        1. Jeg har både FB og Instagram og legger ut det meste jeg lager der.
          Kan jeg søke deg opp på FB?
          Blogg har jeg ikke. Eller du kan søke meg opp. Du ser jo navnet mitt her.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg