Forbanna på dama i luka på legesenteret.

Mannen er på sykehuset. Ambulansen kom etter få minutter da jeg ringte 113 selv.

Av alle ting sto vi på parkeringsplassen utenfor legesenteret. Uten å komme inn.

 

Vi skulle selvfølgelig ringt nødnummeret 113, før vi i det hele tatt tenkte på å kjøre innom legen hans.

Han våknet med delvis lammelser i halve ansiktet i dag. Bare halve munnen klarte å smile, og øyet på samme side ville ikke følge helt med da han blunket. Ellers var det ingen spesielle nye symtomer.

Han pratet, kunne løfte begge armene, og var ikke forvirret. Heller ingen andre  lammelser.

Han har hatt samme symptomer en gang tidligere. For ca 4-5 år siden. Da ble det konstantert at han hadde noe som het Bells parese. Dette fant de ut på sykehuset etter masse tester, prøver, og scanning av hodet.

Det kunne tyde på at det var det samme denne gangen. Men det kunne også være tegn på slag. Så vi reiste avgårde ned til legesenteret.

Men da han står på døra i det de åpner for dagen og får beskjed om å komme komme igjen til ledig                    “øyeblikkelig-hjelp time” 2 og 1/2 time senere….. DA BLE JEG FORBANNA !!!! Er det ikke om å gjøre å få skjekka sånne tegn ganske fort?? Ekstra ille ble det da jeg fikk høre at dama som satt i resepsjonen i dag er ei det stadig er diskusjoner med.

Jeg tygde på det kanskje ett minutt, mens jeg ble mer og mer hissig, før jeg tok telefonen og ringte 113….sånn behandling går det ikke an å bli møtt med da han forklarer og viser hva slags symtomer han har!

Dama i nødtelefonen lurte med en gang på adressa vi var på da jeg ringte og forklarte situasjonen.

Jeg sa vi sto utenfor legesenteret og hadde fått beskjed om å vente på en ledig time om så og så lang tid. Hun fikk vite hvilket legesenter det gjaldt, og ville ha meg på tråden mens hun fikk noen til å kontakte legesenteret samtidig som hun sendte en ambulanse med en gang.

I løpet av noen bittesmå minutter kom det en lege ut til oss, og ambulansen kom rett etterpå. De var redd for at det var slag. Snakk om reaksjon da vi fikk tak i rette menneske. Supert! Det er da enda godt noe i systemet fungerer som det skal.

Han ble kjørt rett til sykehuset i Hønesfoss, hvor tester og prøver er tatt. Han blir tatt godt vare på der.

Det viser seg at de heller mot boreliose, etter at slag er skjekket ut og han har forklart hvordan allmentilstanden har vært i det siste.

I ettermiddag ble det tatt en ryggmargsprøve. Det ble ikke tatt sist gang. Etter det jeg har skjønt har den noe med bl.a testing av boreliose å gjøre. Jeg vet ikke når resultatet av alle testene er klare. Men for sikkerhetsskyld har han allerede  begynt å få medesiner mot det.

Han tror han får komme hjem i morgen. Vi får se.

Jeg er fortsatt ikke blid på dama på legesenteret. Hun hadde ingen rett til å bestemme at han ikke trengte øyeblikkelig hjelp, med den type symptomer. 

Ha en god kveld😚

8 kommentarer
    1. Det er helt forferdelig at noen prøver å leke Gud.
      Men jeg har hørt om slike tilfeller. Dama var ikke rett dame til jobben. Ring heller 113 selv ja.
      God bedring til kjære mannen din.

      1. Tusen takk😚
        Akkurat det slo meg også. At hun leker gud med andres liv.
        Det er helt klart ei dame med feil yrke! Jeg ringer 113 neste gang noe sånt skjer.

    2. Så bra dere fikk hjelp, men jeg hadde sendt en skikkelig klage på det legesenteret. Ved slag teller hvert minutt. Nå var det ikke det, men det kunne verken dere eller dama vite.

      1. Nei nettopp. Hverken hun eller vi kunne vite det. Det hadde tatt henne mindre enn et minutt og fått en av legene tik å komme å se på han.
        Jeg regner med hun i det minste fikk ei skrape av personen som måtte ringe inn dit for å få en lege ut til oss.
        Det kan hende jeg sender ei klage bare jeg får roet meg ned først.

    3. Slik skjedde med meg for mange år siden. Jeg trengte øyeblikkelig hjelp og dro til legekontoret. Fikk beskjed at det ingen ledig tid at jeg må vente noen dager. Jeg ble sint at jeg sa at jeg er veldig dårlig og trenger hjelp der og da, da ble det en annen låt og jeg fikk komme inn til legen.

      1. Det er synd at noen av de som sitter i resepsjonen på legevakta eller legehus syns de har rett til å bestemme hvordan folk føler seg og hva som haster med å få sjekket. Alle kjenner sin egen kropp best og vet når noe er helt galt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg