Flere cm tykk is på bilen.

Bilen min har stått parkert siden jeg kom hjem 1. juledag. At den ha vært nedsnødd har jeg jo sett,  men at det skulle være både 2 og 3 cm is i det underste laget i snøen var jeg ikke klar over. Så jeg har vært ute å fått morgentrim før jeg kunne dra til butikken. Tror jeg holdt på en  halvtimes tid minst. Og da tok jeg ikke mer enn det jeg absolutt måtte. Det meste av den løse snøen måtte kostes vekk før jeg kunne begynne å hakke meg litt og litt gjennom isen.

Jeg våknet i det minste mens jeg holdt på. Og nå er jeg veldig glad for at den jobben er gjort, og at jeg har det jeg trenger av mat for de neste dagene i hus. Det var en frisk start på dagen. Nå er det frokosttid.

 

HÅPER DU HAR  EN FIN ROMJUL ♥ 

10 kommentarer
    1. Jeg er så glad at jeg har egen garasje, hvor bilen min har vært fri for flere cm med snø og is. Hadde bare litt problemer med å åpne dørene etter at det ble så kaldt dagen etter regnværet. Som du sier, man våkner og får trim av sånt. Gjorde mange sånne øvelser før jeg fikk garasje 😉 Ønsker deg en fortsatt fin onsdag, klem 🤗

      1. Garasje er det veldig mange år siden jeg har hatt. Det var virkelig godt å kunne kjøre en is- og snøfri bil ut av den den gangen jeg hadde det. Det er ikke så fristende å tenke på å ut og kjøre når bilen ser ut som den gjør nå. Det blir litt trim ut av der ja. Jeg får se på det på den måten 😊
        Klem 😊

    2. Mye is om dagen.. bilen står heldigvis i parkeringskjeller her.. Viktig å skrape rutene skikkelig og kjøre forsiktig på det glatte føret.. Romjulsklem fra Mjøndalen <3

    3. Huff!🥶
      Ja, her er det også værskifte med mildvær og frost om hverandre hele tiden. Da blir det fort mye is på bilene som må skrapes.😨
      Godt at du har fått gjort unna handleturen og har mat i hus for noen dager.🤩

    4. Det ble litt måking av biler her også. Heldigvis tok vi snøen før mildværet og regnet kom, så da frøs det ikke så mye til is. Ble litt jobbing på deg ja. 🙂 Kos deg videre i jula. <3

      1. Is er kjedelig å få på alle rutene altså. Bare plunder og heft og få den vekk. Godt dere slapp det verste denne gangen da 😊
        Jeg skal kose meg 😊
        Det må dere gjøre også 🥰

    5. Vi savner garasje ja på vinterdager med snø og kulde. De dagene det er sprettkaldt og jeg skal bruke bilen starter jeg bilen 20-30 minutter før jeg skal bruke den. Da er den varm og god. Vet det går litt bensin, men er det kaldt så er det kaldt.

      Ønsker deg en riktig god og fin romjul videre, og en kjempefin torsdag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Ja, en garasje hadde vært kjekt til tider. Jeg starter bilen og lar den gå mens jeg holder på med kosting og skraping. Ellers er det umulig å se ut av vinduene. Det rekker å bli en liten lunk i den noen ganger ☺️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg