Flere bøker og god middag.

Det har vært hett nok i dag også. I allefall når man ikke har svømmebasseng i hagen. Men hageslange er det her, og den måtte jeg kjøle ned armer, bein, nakke og ansikt med i sta. Det hjalp ei lita stund. Blir det like varmt I morgen blir det mer enn én dusj med vannslangen i løpet av dagen.

Først nå begynner det og bli levelig temperatur ute. Så nå har jeg orket å vanne potetplantene til eldstemann, pluss noen flere planter ute i hagen. Og jeg har vært inne i hønsehuset og dyttet på et par høner som ligger og ruger, på ingenting. Null egg i dag og i går. Kanskje det er for varmt for dem også??

Jeg har lest ferdig den siste av 3 bøker jeg hadde lånt på biblioteket her i Hokksund i løpet av dagen. Så jeg ble nødt til å sette meg inn i en glovarm bil for å kjøre bort og finne meg flere bøker å lese.

Jeg fant 3 nye. Bare krim. 

Jeg valgte å begynne på den i midten etter middagen. Jeg tror den blir spennende nok etterhvert. Min mor har forskanset seg inne med rullegardina dratt ned etter middagen, og jeg sitter ute med boka. Det går i tv-opptak inne hører jeg.

Middagen i dag har stått og godgjort seg selv inne i ovnen i 3-4 timer. På 100-120°C. Langtidsstekte svinekoteletter, som sto en times tid i ovnen for seg selv før jeg fylte stekeformen med poteter og gulrøtter i passe terninger, og nykål. Litt vann og smør også, og så kunne kunne jeg bare glemme middagen et par-tre timer.

Kotelettene var i hvertfall ikke tørre da jeg tok alt ut av ovnen.

Det smakte med middag, selv i varmen. Nå er det på tide med litt kveldsmat, før det skal nytt sengetøy på dyner og puter.

Ha en fortsatt fin sommerkveld og en god natt ♥ 

 

4 kommentarer
      1. Uffda. Da må jeg prøve å lese den ferdig mens jeg er her i Hokksund. Den ser ut til å bli spennende og skummel etterhvert ja …grøss og gru 😰

    1. Takk for tips til god og spennende lesning, og etter Solliv’s kommentar skal jeg definitivt lese den i midten 😉
      Det ble veldig varmt i går, men ikke så altfor ille her hos meg. Med balkongvinduene på lufting og markisen kjørt ned var det faktisk levelig på balkongen. Ha en fortsatt fin torsdag, klem 🤗

      1. Det har vært litt bedre i dag. Men blir svett nok I dag også 😰 .
        Du burde lese den boka ja, Jeg har ikke kommet halvveis enda, men huttetu 😱

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg