Farsikål.

Nå har jeg gjort klar denne kjelen med Farsikål, som min mor kaller det. Det er noe hun pleier å lage.

Jeg har aldri laget det. Tror ikke jeg har smakt det heller. Det er i grunnen akkurat som fårikål, men med boller av farsedeig i stedet for fårekjøtt. Det får bare stå å småkoke til farsebollene er gjennomkokt.

Poteter står også på ovnen. Jeg begynner å bli sulten, så jeg håper ikke det tar alt for lang tid før det blir klart.

I mellomtiden skal jeg fortsette å lese i denne boka. Vi har sittet ute i det varme været ei stund begge to og lest allerede, og den begynner å bli spennende. 

Jeg lurer fælt på hva i all verden som foregår i denne historien. Mannen er tydeligvis psykopat i hvertfall.

 Tidligere i dag har vi holdt på med litt vask og rydding på rommet til min mor. Hun har et tonn med klær som hun skal se igjennom. Kanskje noe kan pakkes bort for sommeren, og kanskje noe kan gis bort eller kastes.

Syns vi har vært ganske flinke i dag jeg, til tross for varmen. Sola har ikke kommet skikkelig igjennom skylaget i dag annet enn i korte perioder. Men jammen har det vært varmt nok allikevel. Det er ikke mye man skal bevege seg før svetten siler. Så det var godt å sette seg ned under partytelt-taket med hvert vårt lesestoff. 

Ha en fortsatt fin sommerkveld ♥ 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg