Et sosialt døgn = hviledag i dag.

Sosialt samvær kjennes dagen derpå. Men det er sååå verdt det. Jeg har stort sett ligget i dag. Har innvilget meg lange perioder med lydbok.

Min venninne og jeg har hatt det storkoselig lørdag og søndag. Ingen alkohol inntatt. Kun brus og farris. Så det er ikke det som er årsaken til hviledagen i dag. Jeg har etterhvert skjønt, og godtatt, at sånn er det bare.

Jeg trenger masse fred, ro og stillhet for meg selv, for at hodet mitt skal holde seg i orden. Men skal jeg få med meg meg noe av det som er livet, får jeg takle dagen eller dagene som kommer etterpå. Jeg veit det snart blir bra igjen. Kanskje allerede i morra.

Tårene har ligget på lur mesteparten av dagen i dag. Hvis de bare kunne finne ut at de skulle renne over snart, hjelper det fortere. Det har jeg også lært meg. Samtidig har jeg en jobb jeg skulle vært med på i morra. Jeg har ringt og gitt beskjed om hvordan det ligger an her i dag.

Heldigvis er det ikke noe jeg MÅ. Det er helt frivillig. Og det er ikke for seint å slenge seg med hvis jeg plutselig er bedre i morra tidlig. Jeg håper på det.

Nå skal jeg koke en pose med fiskesuppe med litt ekstra påfyll i. Brødskiver med smør kan vi ha som tilbehør. Orker ikke butikktur i kveld.

Og DER kom regnet vi har ventet på. Da er nok mannen hjemme om ikke alt for lenge. Det passer bra. 

 

Ha en fortsatt fin kveld😙

 

5 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg