ERTESTUING…..JEG SIER DET IGJEN

En god gammeldags Norsk søndagsmiddag er ikke å forakte. Og jeg sier det igjen…erterstuing skal man ikke kimse av. Så enkelt, så godt og ikke minst, så billig tilbehør til maten. Den trenger forberedelse, men koker du mye når du først gjør det puttet du bare resten porsjonsvis i fryseren.

Kjøp en boks eller to med grønne erter og sett i gang en dag du likevel er hjemme. Oppskriften står på pakka. Ps. Det står at du skal ha i et krydder som heter Merian. Det trengs ikke hvis du ikke absolutt vil. Det går helt fint uten.

Du må huske å legge ertene i vann kvelden før du skal koke dem. De trenger ei natt på bløtgjøring før de er klare til koking.

Søndagsmiddagen i går ble nakkekoteletter, poteter, gulrøtter, brun saus (som jeg glemte å ta på før bildet ble tatt) og ERTESTUING.

Supergodt!!

Skal jeg ha koteletter til middag kjøper jeg alltid nakkekoteletter. De er det mer fett i så de blir mye saftigere enn vanlige koteletter….synes jeg da. Men smak og behag. Jeg synes de andre fort blir alt for tørre.

Jeg sitter igjen med noe av den brune sausen, så den skal brukes til et eller annet i dagens middag. Kan ikke kaste veit du😊.

Ønsker deg en fin mandag😚

 

 

#ertestuing #dagens #middagstips #middagstilbehør #tusentakkfordet #norskmiddag #instafood

4 kommentarer
    1. Ja, det skal jeg lage meg for det er supergodt! Mmmm
      Nakkekoteletter liker jeg, men liker dem langstekte i sånn gryte inne i ovnen…
      Sånn brun gryte som skulle ligge i vann vettu. Bruker min enda jeg. Mer populær før..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg