ER SÅ FORNØYD MED DAGEN

Jeg er så fornøyd her jeg til slutt har havnet i sofaen. Nybakte rugbrød er tatt ut av ovnen. En sein middag er spist. Jeg har vannet og stelt alt jeg har sådd.

Noe begynner å komme opp allerede. Det kan du få se i morgen.

Jeg har laget en surdeigstarter som jeg må passe på fremover. Det blir gøy å se hvordan det går.

Og jeg har gått tur med Dino!! Jeg fikk melding på tlf min om at et par spekepølser var kommet med posten i dag. Postkassa vår er ikke rett utafor døra for å si det sånn. Vi pleier å ta en titt i den da vi er ute med bilen. Men i ettermiddag skulle vi ikke ut med bilen, og jeg var nysgjerrig på de pølsene. Så da tok jeg 2 fluer i en smekk.

Iførte meg joggesko, ei avdanka friluftsjakke etter mannen, som passet meg, treningstights hadde jeg allerede på meg….flaks! Fant beltet jeg brukte på forrige tur med Dino, båndet hans, og telefonen MED treningsappen med kart og ei masete dame på. Startet den, og i gang var jeg.

Pølsene lå i postkassa heldigvis. Jeg måtte se etter før jeg gikk videre.

På den endeløse landevei.

Hvis jeg går 5 km kommer jeg til butikken da, men det var absolutt ikke planen. Jeg snudde da dama på telefonen sa i fra at jeg hadde gått 1 km. Da ble det 1 km tilbake igjen også. Og målet mitt var nådd. Det er det lengste jeg har beveget meg i år. Men med den kondisen og vekta jeg har nå er jeg veldig fornøyd. Det var både fint og deilig ute i sola i kveld. 

 

For det meste er det jorder langs veien, men det dukker opp hus og gårder bortover også. Og bak jordene er skogen. Der er det selvfølgelig enda finere å gå. Jeg må bare få i gang kondisen min før jeg legger ut på lengre turer. Har jo skog rett utenfor huset her. Men det er litt mye oppoverbakker for meg hvis jeg skal gå et stykke. Det får komme etterhvert.  En strålende fornøyd meg er ferdig med nok en lykkelig dag 😃

Håper du også har hatt en fin dag ❤

2 kommentarer
    1. det er en fin tur og 2 km er omtrent det lengste jeg også har gått i år,det blir helt sikkert bedre når det blir skikkelig vår og sommer ute,lettere å gå lange turer da,håper jeg for ennå er det ikke godt å trå på min fot :=) deilig da å få spekepølsene rett i postkassen,jeg har et par i fryseboksen som jeg har glemt av,jobber jo med å tømme fryseboks før vi kjøper nytt,så må nok se om dei pølsene fortsatt er gode :=) tipper dei er det da :=) ha en fin dag i dag også da

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg