ER DET MULIG

Purple, Uttrykksikon, Sjokk, Avsky, Oppgitt, Trist

Er det mulig altså??

I går var det tydeligvis ikke min dag. Det første jeg fikk høre da jeg våknet, var at kaffetrakteren var gått føyka. Og da jeg var på jobb, mistet jeg telefonen i gulvet i pausa. Plopp… så var den like død som trakteren. FA..!!

Og ikke nok med det. Jeg måtte få ei venninne til å sende mld til mannen min. Så han var klar over at han måtte kjøre å se etter meg i møkkaværet, hvis jeg ikke dukket opp hjemme i løpet av natta.      Normalt er jeg hjemme noen minutter over midnatt, men med de glatte veiene og snøværet som var i natt beregnet jeg litt lenger tid.

Jeg gruet meg veldig til turen uten telefon. Det er et godt stykke å kjøre, og det er ikke mange andre ute på veien på den tida på døgnet. Spesielt ikke på den siste halvdelen av turen.

Det var dårlig med brøyting på den strekningen også. Det fantes ikke bilspor i min kjøreretning, bare et par stykker som hadde kjørt motsatt vei. I stappmørket og med snøen piskende foran frontlysene, var det ikke gøy. 

Jeg kom meg frem til innkjørselen til gården, men der var det stopp. Der hadde det ikke vært brøyta i det hele tatt i løpet av dagen. så jeg kom meg så vidt over kanten og begynte og slurre meg oppover bakken. Det var bare å gi opp. Jeg prøvde å rygge bakover for å få ny fart, men det var for høy snø. Bilen bare skled sidelengs lenger og lenger ned i grøfta, og der sto jeg bom fast.

Det var så mye snø at jeg nesten ikke fikk igjen bildøra da jeg skulle låse bilen. 

Jeg måtte jo bare la den stå og gå de siste 100 meterne. Heldigvis sto mannen min klar til reddnings- aksjon. Han har 4 hjulstrekker, og det var bare å komme seg ut igjen med en gang for å få løs bilen. Den kunne ikke stå der den sto. Den sto jo nesten på tvers, og det er et hus til innover veien her. Jeg kunne ikke sperre hele innkjørselen for dem.

Vi fikk bilen løs, men etter flere forsøk på å kjøre den opp gårdsveien måtte vi gi opp.

Det endte med at vi måtte kjøre 5 km for å finne et sted å parkere den for natta.

Vi parkerte den på en parkeringsplass full av snø. Det var ikke brøyta der heller. Det har de sikkert gjort nå på morgenen. 

Nå skinner sola og vi må reise bort for å skuffe frem bilen, som sikkert er brøyta inne. Eller i verste fall er den ratt taua bort, med den “flaksen” som er her i huset 🙁

 

#snø #dårligbrøyting #ulykkesfugl

 

8 kommentarer
    1. Huff, det hørtes ut som en veldig slitsom dag. Og særlig når det blir en slik avslutning. Noen ganger er det bare sånn. Håper dagen i dag har vært adskillig bedre. Klem 🙂❤

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg