ER BLITT SÅ GLAD I ERTER

I det siste har vi fått skikkelig smaken på erter. Det begynte med ertesuppe som jeg har laget noen ganger.  Senere kjøpte vi kikerter, som også var veldig godt å blande i middager.  Og i går ble denne retten til. Med 1 boks tørkede erter( grønne).

Jeg kokte opp makaroni. Og la i bunnen på et ildfast fat. 

Stekte ei pakke kjøttdeig sammen med 2 pressede hvitløksfedd, en halv paprika og 2 små gulrøtter. Tilsatte ca 2 dl vann, 1 ss tomatpuré og boksen med erter. Krydret med salt, pepper og løkpulver.

Hadde litt lite ost igjen , men fikk da et lite lag på toppen. Så var det rett i ovnen på 200° ca 10 min, sammen med små baguetter .

Og voila! Ferdig.

Erter= ny yndlings- indegriens😊

God smak og god konsistens å tygge på. Det er i hvert fall vi enige om her i huset.

 

#erter #middag #middagstips 

4 kommentarer
    1. Har nesten glemt å bruke erter jeg..også det som er så godt ! Maten her ser veldig fristende ut.. Ha en fin kveld og takk for at du minna meg på erter… <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg