EPLEKAKE OG ALT-I-ETT-MIDDAG

Jeg har fortsatt dagen for meg selv jeg. Jeg kan ikke skryte på meg høyt tempo i dag, men det er ikke så farlig. Det har blitt ei eplekake og vaniljesaus. Oppskrift på begge deler fant jeg HER.

Vaniljesaus har jeg aldri laget før, så jeg fikk lyst til å gjøre et forsøk siden denne så enkel og grei ut.

Vi får smake på den sammen med eplekaka i kveld, når mannen kommer hjem. Den står i kjøleskapet og blir god og kald så lenge.

Nå har jeg blandet noe av det jeg fant i kjøleskapet, delt det i biter og fylt opp en stor ildfast form. Litt soppsoya, salt, pepper og olje blandet godt inn, folie over, inn i ovnen med det,  200°C, og der skal det få stå til alt er bakt. 

Det jeg fant var: gulrøtter, poteter, rødløk, hvitløk, en rest med brun saus fra i går, en nesten full pose med ferdig kuttet salat, og rød paprika. 

Jeg fikk ryddet godt i kjøleskapet. Og jeg syns det er godt med alt-i-ett-mat.  Kjøttfritt ble det jammen også. Kunne jo tatt resten av skinkesteika fra i går oppi også. Men den vil jeg heller ha til pålegg.

Skal snart kose meg med maten nå, og se om jeg finner noe på tv-skjermen samtidig.

Kos deg med kvelden 😚 

4 kommentarer
    1. Åååå….den eplekaka fikk jeg lyst på ♥ Ser kjempegod ut. Og vaniljesaus har jeg aldri forsøkt å lage. Men om jeg forsøker, det vet jeg ikke akkurat nå.
      Flink du til å utnytte rester. Der var jeg flink før i tiden. Men ikke nå lenger. Burde vel ta meg i nakken og gjøre et forsøk tenker jeg.
      Nyt maten, kaka og kvelden ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg