ENTEN FOR MYE ELLER FOR LITE SØVN

Hei, hei.

I natt har jeg fått nogenlunde med søvn tror jeg. Kjennes i allefall ikke ut som jeg er fyllesjuk eller helt i ørska. Det har vært sånn omtrent annenhver natt siden helga, at jeg har sovet skikkelig. Og de dagene etter for lite søvn har vært fullstendig ubrukelige. Har vært helt i zombi-land. De andre dagene derimot har fungert veldig bra. Jeg har fått gjort noen småpuslerier, og øyner et håp om mer normale dager etterhvert. Har vært ALT for lenge i “tåka” med blodtrykkstull ,dårlig form og depresjon  Kjenner det er langt igjen enda til toppform, men håpet glimter til noen ganger.

Det å kunne gjøre bare bittelitt og føle og se at jeg har gjort noe, gjør at håpet blusser og jeg får lyst til å gjøre mer. Her er det kun snakk om husarbeid og håndarbeid.  Men jeg er fornøyd med det. Jeg har allerede ordnet litt her i dag. Og nå skal jeg sette meg å strikke ferdig kluten jeg begynte på her en eller annen dag. 

Den blir vist ikke så veldig stor, men grei nok. 

Jeg begynner å få lyst til å sy igjen også. Det er en hel evighet siden sist. Bare at lysten kommer snikende hjelper jo.

Ute snør det og ser ut som et julekort. Det er flott å se på, men jula er over for lengst. Trenger ikke mer snø nå. Inne begynner Orkideen min å blomstre enda en gang.  Den er virkelig fin når den står i full blomst. Den første blomsten åpnet seg i går.

Det kommer mange fler i dagene som kommer. Jeg fikk den i bursdagsgave for 2 1/2 år siden.  Det er tydelig at den trives i dette vinduet. Den trenger mye lys..og det får den her.

 

Da er jeg klar for en meditasjonsøkt  med strikketøyet mens Dino sover.

Ønsker dere alle en fin onsdag😚

 

7 kommentarer
    1. Godt at du får litt god søvn innimellom, at ikke hver natt gir dårlig søvn. For sånn har det vært for meg den siste tiden. Og hadde ikke vekkeklokka ringt i dag, kan det godt være at jeg hadde fått sovet lenge for en gangs skyld.
      Fin klut, selv om du synes den blir liten. Den kan helt sikkert brukes til noe fornuftig uansett 🙂
      Enig med deg, snøen kan pelle seg vekk nå. Nå er vi alle klare for sol, vår og sommer ♥
      Fine dagen til deg også fine du ♥ Klem

    2. Søvn er kjempeviktig, og det er kjempegodt å høre at du får sovet lengre noen dager. Dagen blir mye lettere når man har hatt en god natts søvn bak seg.

      Mange tror jo at man kan ta igjen tapt søvn. Det sier søvnekspertene at man ikke kan.

      Ønsker deg en kjempefin onsdags ettermiddag <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

      1. Tusen takk😊
        Det første jeg må gjøre er å sy ferdig den siste toppen jeg begynte på for lenge siden. Og etter DET, da kan jeg velge å vrake😁
        Stor klem til deg😚

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg