ENDELIG VÆRT HOS LEGEN

I går hadde jeg endelig legetimen min. Jeg har vært i ekstra dårlig form siden forrige søndag. Og vurderte att og fram hver dag den første uka om jeg skulle ringe legevakta eller ikke. Men jeg orket rett og slett ikke tanken på å kle på meg og sette meg i bilen. Jeg hadde jo timen i går klar, Så jeg håpet det holdt med å vente til da. Og jeg klarte å vente.

Var litt bedre i små perioder. Jeg klarte å holde på med noe i ett strekk i 4 timer på tirsdag. 1 og en halv av dem var plenklipping. Fortsatte med litt annet puslerier etterpå og så var det bråstopp igjen.

Men over til legetimen. Hun lurte på hvordan det gikk og om jeg fortsatt tok antidepressivene mine. Det gjør jeg. Så fortalte jeg hvordan jeg har vært de siste par ukene, etter at jeg antagelig klarte å stresse meg opp da jeg var hos min mor. Egentlig var det ingenting å stresse over. Men jeg fikk dårlig samvittighet da jeg kjente at jeg ikke klarte å hjelpe henne med å plante.. som jeg hadde lovt jeg skulle dagen før.  Jeg fortalte hvordan det plutselig var som om lange seige fangarmer klistret seg overalt på meg. Og da jeg endelig kom meg hjem, hadde jeg bare lyst til å gjemme meg inne i ei stor kasse med tykke vegger. Så ingen armer fikk tak i meg, så jeg ikke kunne høre en lyd utenfra og ikke noe lys slapp inn til meg. Hodet mitt var fullt av bomull. Jeg var svimmel og hadde trykk i ørene.

Da kom hun på at det kunne være lurt å skjekke andre ting enn bare den bipolare biten.

Blodrykket ble målt og det var alt for høyt.  160/100. Så ble det ekg-test nok en gang . Og alt mulig av blodprøver ble tatt. Til uka skal jeg ned å få satt på 24-timers blodtrykksmåling. Og på fredag fikk jeg ny time hos henne igjen. Da får jeg svar på alle prøver og tester.

Hun lurte også på om nav hadde kontaktet meg. Hun hadde sendt en mail dit den 23. Mai, og mente jeg burde hørt fra dem. Det har jeg ikke.

Vel… Så dro jeg bort til nav i dag da. For å høre om hvorfor han ikke hadde kontaktet meg, som legen mente. Nei… han hadde ikke sett noe mail. Jeg sa datoen hun hadde sendt den og han gikk for å skjekke. Joda, jammen var den der. Etter å ha lest den kunne han ikke skjønne hvorfor han skulle kontakte meg pga den. Jeg skjønner ingenting jeg. Føler meg litt som en strikkball mellom lege og nav noen ganger.

Heldigvis at jeg har time igjen på fredag allerede .Kanskje jeg rekker å få litt mer forklaring av legen da. Uansett. … jobb skulle jeg ihvertfall ikke tenke på.

Nå orker jeg ikke å skrive mer for denne gang. Det sveiver i toppen.

HA EN FIN KVELD.

 

#legetime #nav #blodtrykk #svimnel

 

9 kommentarer
    1. Dumt når beskjeder fra lege ikke blir lest ..Stress og ting en føler en burde gjort tapper mye energi.. Ønsker deg god bedring og ei fin helg <3<3

      1. Tusen takk.
        Ja man skulle jo tro de fulgte med litt da. Men man må tydeligvis møte opp på trappa selv, hvis det skal skje noe.
        God helg til deg også <3

    2. høres ikke ut som att du skal jobbe med det først nei,og om legen har skrevet et brev til NAV,ja da må det være av en grunn som dei burde diskuter med deg,noen ganger høres det ut som att NAV gjør seg til sjef over alt og alle ,men dei er jo der for å hjelpe oss som trenger hjelp

      1. Ja.. syns de burde følge med litt bedre. Ellers blir jeg godt mottatt hver gang jeg dukker opp av meg selv da😊 Godt jeg har legetime raskt igjen.

      1. Ja. Jeg skal ta en ordentlig prat med legen igjen på fredag. Håper det skjer noe snart. Det er veldig slitsomt å hele tiden gå og ikke vite…

    3. Det var det ja. Høyt blodtrykk. Ikke rart du har vært syk. Stakkars deg.
      Nav er håpløse. Jeg har jo vært borti dem da jeg søkte om uføretrygden. De skjønte rett og slett ikke en dritt om mitt handikap. Til slutt skrek jeg til kjerringa. Det var et nek….Ja. Har laget et innlegg om det. Skal se om jeg finner det en dag…

    4. Huff, det høres ikke greit ut. Men bra at legen ville sjekke litt ekstra ting. Greit når legen er våken overfor det man forteller. Men leit at ikke kommunikasjonen mellom NAV og legen går som den skal. Jeg skjønner godt følelsen din. Jeg har en sånn følelse jeg også for tiden. Som en brikke i et spill, hvor innsatsen er ens egen økonomiske tilværelse.
      Masse god bedring til deg så lenge ♥ Klem

    5. Det er klandreverdig når slike viktige mailer ikke blir lest, og man skal ikke behøve å føle seg som en strikkball frem og tilbake. Jeg skjønner deg godt at du reagerer!

      Da jeg hadde søkt om attføring var jeg i samtale med NAV, og jeg traff vedkommende som var min veileder. Fikk så beskjed om at jeg fikk innvilget AAP. Så gikk det ett år før jeg hørte noe mer, og jeg tok kontakt med NAV. Da viste det seg at hun som var min veileder hadde sluttet, og jeg hadde ikke fått noen ny veileder. NAV la seg helt flate, og jeg fikk en ny veileder. Da begynte ting å skje. Heldigvis 🙂

      Håper ting blir bra for deg!

      Ønsker deg en kjempefin fredagskveld, og en kjempefin og god pinse <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg