Endelig skjer det noe med tomatene og paprikaene.

Egentlig har jeg gått en smule lei både tomatplantene og paprikaplantene.  De har stått så lenge på stedet hvil nå at det begynte å bli kjedelig. Hvor lenge er det gøy å se på grønne tomater og paprikaer liksom??

jeg skulle være ekstra snill med dem alikevel da, før jeg dro avgårde for helgen. Så de fikk både vann og gjødsel.  Vann har de fått en skvett av meg med innimellom. Ellers har de for det meste klart seg selv med regnbygene som har dukket opp her i tide og utide.

Da jeg kom hjem i går kveld var jeg opptatt av andre ting enn disse filleplantene. Jeg måtte gyve løs på soppsoyaen jeg skulle lage. 

Da jeg tok en titt på dem i dag hadde det endelig begynt å skje saker og ting. Et par av tomatene ser ut til å ville skifte farge snart.

Når de først begynner å modnes da går det fort.

2 av paprikaene har skiftet farge i helgen også. Selv om den ene har har begynt å bli stygg i tillegg er det sikkert en del av den som kan spises.

Jeg tror gjødselen har gjort susen i helga.

Nå ble det plutselig mer interessant med disse plantene igjen. Jeg skal ut å gi dem mer vann med en gang.

Ha en fin mandag😚

#paprikaplante #tomatplante

6 kommentarer

Siste innlegg