ENDELIG EN SOMMERDAG!!

I dag kom sommeren hit til oss. Det var på tide! Jeg ble helt overaska jeg da jeg gikk ut på terrassen med kaffekoppen. Det var jo skikkelig sommervarme og knallblå himmel.

Jeg “spratt” opp og fant en shorts. Nå kan jeg visst finne frem det jeg har av  sommerklær.

Etter kaffekoppen heklet jeg et par rader på heklebrikka mi, mens jeg funderte på hva jeg skulle gjøre i dag. 

Nå har jeg bare 3 rader igjen, så er jeg halvveis på denne. 

Jeg fant ut at jeg bare måtte blåse i alt inne i dag. Det måtte bli klesvask og hagearbeid.

Sengetøy er vasket, og tørket ute i frisk luft.

Disse plantene har jeg planta ut. 2 stk paprikaplanter, 1 stk chiliplante og 1 stk tomatplante. 

Jeg har begrensa meg mye nå med tomatplanter. Jeg hadde ALT for mange det første året vi bodde her. Får jo håpe den ene jeg har vokser seg stor og sterk. Chili har jeg ikke prøvd før, så den er jeg veldig spent på.

Så ble det en del luking i blomsterbedet mitt. Så mye jeg orket å ta i hverfall. Det er vondt å stå  tvekroket lenge av gangen, så det ble mange pauser.

Nå ser det mye bedre ut, men det er ingenting som blomstrer der foreløpig. Jeg sådde denne posen med blomkarse  på en plass i bedet. Og resten ble sådd i ei passe stor urne.

Det blir mye spennende å følge med på fremover nå.

Deilig middag ble det ute på terrassen i kveldinga også. 

 

Og nå er jeg så trøtt og sliten etter å ha vært ute i hele dag, at jeg tror det blir ei god natt med masse søvn her hvert øyeblikk.

Ha en god natt du også😙

10 kommentarer
    1. Så deilig med finværet i dag..håper det varer en stund 🙂 Så fin den brikke ser ut til og bli.. Hadde tomatplanter før..men begynner å bli maaaange år siden nå… Maten så sommerlig og deilig ut 🙂 God helg og god natt <3

    2. Deilig at sommeren har kommet. Slike dager må brukes ute.
      Jeg har 47 tomatplanter i år. Noen mener det muligens er litt mange…. (Har flere men de tror jeg ikke jeg prikkler om..)

      1. Ja,det er nok å holde på med ute også😊 Innesysler får bare vente nå som været endelig ble bra.
        Med SÅ mange tomatplanter har du nok å gjøre i sommer….hehe. Håper du får en skikkelig avling😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg