ENDELIG EN BLOMST

Da jeg kom ut på terrassen i dag og fikk satt meg med kaffekoppen, fikk jeg øye på noe rosa i blomsterturna mi.

Det tok noen sekunder før jeg oppfatta at det faktisk var en blomst.  Nå har det vært knopper på den så innmari lenge at jeg bemerket det for mannen seinest i går kveld. Jeg lurte i all verden på hvor lenge disse knoppene kunne stå før det muligens ble blomster ut av dem. Så overraskelsen var stor og smilet bredt da denne hilste meg velkommen ut i dag.

 

Dette er planter av frø jeg sådde direkte i potta i slutten av Mai.  Jeg  syns det har tatt veldig lang tid før blomsten kom.

 

Blomsten heter Asalia Sommer. Det var ca 120 frø i posen og jeg sådde hele pakka i denne potta.

Planen var i utgangspunktet å så de ute i bedet, men det ble jo aldri skikkelig varme i våres. Derfor havnet de i potta, og kom aldri ut derfra igjen. De står helt sikkert alt for tett for jeg har bare latt de gro uten å tynne ut noe. De vokser i snirkler og blir krokete og rare. Men det gjør ingenting. Snart er potta dekket av rosa fine blomster. 

 

Det er deilig temperatur ute nå. Litt for varmt i sola for blodtrykket mitt. Så jeg tror jeg velger å høste solbærbusken før både vedsjauing og gressklipping. I går gikk det på helsa løs i solsteika med gressklipperen. Det endte med alt for lavt trykk og tårer som rant.

Ha en blomstrende fin dag😚

 

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg