En veldig trøtt dag.

Selv om jeg har sovet godt og lenge i natt hjalp det visst ikke så mye på piffen utover dagen i dag. Jeg satt lenge ute med kaffekoppen og syns jeg begynte og kvikne til veldig bra. Tok et par telefoner mens jeg satt der, og lagde meg noen planer for dagen. Bl.a hadde jeg veldig lyst til å sy meg en enkel kjole til hverdagsbruk. En som bare er til å dra over hodet når jeg er hjemme i det minste.

Men langt om lenge, etter å ha bladd frem og tilbake i en av sybøkene jeg har her, så spiste jeg frokost og da var det brått slutt på våkenheta. Orket plutselig ikke tanken på å dra frem mønsterark og papir for å tegne over mønster fra boka. Så jeg tenkte jeg like godt kunne legge meg ei stund på sofaen og se en episode med master chef. Dermed sovna igjen. Har vært like trøtt resten av dagen.

Det jeg har sådd ute har fått vann da. Det er ikke så store jobben. Og vann må det ha for nå har det vært skikkelig sommervarme et par dager.

Et par tomme ketchupflasker fant jeg ut var smart å bruke til vanning så lenge frøene bare såvidt har begynt å spire. Da snakker jeg om salat og gulrøtter. Ikke så store flekkene jeg har sådd på som du skjønner..hehe. Gulrøttene ser jeg lite til foreløpig, men salaten kommer. Og blomkarsen da. Det vokser bra i urna nå.  Bare “orken” kommer en dag skal  halvparten av disse over i ei annen urne. Erfaringen fra i fjor viste at det holdt med 3 planter i ei urne.

Så store har de blitt fra de ble sådd for en måned siden.

 

Ellers har jeg klart å holde øynene oppe så jeg har fått lest litt ei stund. Og nå er middagen klar hvert øyeblikk. Dett var dett for i dag. Nå gjenstår det bare å spise den, så tror jeg det snart blir natta på meg. 

Kos deg med kvelden og natta❤

 

10 kommentarer
    1. Kjedelig, du hadde planer og fikk til noen av dem da..Håper du er bedre i morgen og får begynt å laget mønster.
      Så lurt med ketchup flaska…Det skal jeg også bruke neste gang jeg har sådd! Takk…
      Klem til deg 🥰

    2. Det kommer andre dager. så du får nok laget kjolen din allikevel tenker jeg. Viktig å la kroppen styre hverdagen, og det hørtes ikke vondt ut med en stund i vannrett stilling. Når sola går ned, skal jeg vanne blomstene jeg plantet forrige dagen. Ha en fortsatt fin kveld 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg