EN TUR UT AV MALEBOBLA

Hei, hei. I dag er jeg endelig en tur ute av malebobla. Det har vært noen slitsomme dager og netter skal jeg love deg! Et par netter helt eller delvis uten søvn og dager etterpå som jeg har fått svi for det.

I natt har jeg sovet godt. Uten penselstrøk og bilder bak øyelokkene.

Jeg har faktisk fungert ganske greit med helt andre ting, så langt i dag.

Blomstene mine, som har stått og skreket etter vann i flere dager er endelig blitt bønnhørt. Tomatplantene ute er røsket opp med rota og støttepinnene er fjernet. Noen grønne tomater er tatt inn. De skal få ligge i vinduet noen dager. Så blir det spennende å se om de vil modne seg ferdige der. Et brett med knekkebrød er ferdig stekt. Klær er vasket.

Jeg har tatt meg tid til et par brødskiver og noen telefoner.  Dino ligger foreløpig ute i sola og koser seg. Så han har det ikke vært noe mas med. Jeg er superfornøyd med dagen. Det er sååå godt å komme ut av bobla med hektisk hjerneaktivitet. Og det er såå  greit at jeg vet hva som er årsaken til all denne opphengtheten som kommer over meg også. Det er sånn jeg er.. med mitt hode…det heter bipoplarlidelse 2. Det går i full fart med tankekjør og ville idéer som biter seg fullstendig fast. For så gjerne å lande i den mørkeste dal hvor alt er poengløst. I dag har jeg ikke gått rett fra det ene til det andre. I dag føler jeg meg helt “normal”. Herlig!

Ha en flott dag du også😚

12 kommentarer
    1. Man må jo ta noen pauser fra ting man blir “oppslukt”av.. og litt frisk luft er godt for hodet.. selv om tankene ofte blir med ut også.. Vakker høst hos deg ser jeg.. Og kjempefint maleri i forrige innlegg.. Klem <3

    2. Så fint sted du bor, ser så fint ut på bildene☺. Godt du er på rett kjøl nå. Jeg har også ofte mye tankespinn som koker i hodet, etter en ekstra stressende dag på jobben. Det er ikke godt.
      Ha en fin uke😊

    3. Når du er effektiv da er du super effektiv. Jeg blir svett bare av å lese.
      Godt å høre at du har en god dag.
      Men du vet, alle store kunstnere er litt sånn i bobla, og mange er bipolare.

      1. Hehe.. Ja det går litt hurramegrundt noen ganger. Jeg syns det har vært veldig sjelden i laange tider nå. Så jammen er det godt å kjenne den følelsen igjen. Selv om prosjektene er både her og der på en gang😁
        Jeg har lest at mange kunstnere er bibolare. Kanskje jeg kan bli kunstner da… periodekunstner eller noe sånt😁😁. Det meste foregår i perioder her vettu. I dag er det tai chi som har vært i fokus☺

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg