En liten tur mens middagen gjorde seg selv.

Nå har vi endelig spist middag!! Jeg var så sulten! Jeg hadde bestemt meg for å gå en liten tur før jeg begynte på noe annet i dag. Men innen jeg kom i gang med noe som helst var klokka blitt nesten halv 2. Og da kunne jeg like godt sette over fårikål-kjelen. Mannen kom nemlig hjem med både fårikålkjøtt og kål i dag. Han sveipet innom butikken på vei hjem fra jakt. Må jo det siden Dino er opptatt med alt annet enn å finne harer når han er på skauen. En stk frustrert mann her i dag. Jeg er glad jeg ikke er harejeger.

Kjelen ble satt på ovnen, og etter en evighet kokte den endelig opp, så jeg kom meg ut.

Nam, nam.. 

Jeg viste ikke helt hvilken retning jeg skulle gå i dag, men satte i gang, og denne gangen endte jeg med å ta oppover-bakken da jeg kom ut på veien. Der sto hestene og kosa seg ved gjerdet.

Jeg husket å hale innpå et par runder med astma- medesin før jeg gikk. Så bakken oppover gikk faktisk ikke så værst. På toppen av bakken gikk jeg innover en skogsbilvei som bare går et lite stykke innover. Der har jeg gått flere ganger.

Litt lenger innover her jeg kommer jeg opp til soppstedet mitt. Men jeg pleier bare å gå rett opp fra gården når jeg skal plukke sopp. Nå kommer jeg fra motsatt side. Og får ei lita runde før jeg er hjemme igjen.

Her var det vått. Jeg tok ikke gummistøvler på meg. Trodde jeg bare skulle rusle langs veien.

Jeg kom helskinna over, fortsatt stående oppreist på 2 bein, men begge var gjennomvåte.  Så var det opp en bakke igjen. Det gikk like greit nå også.

Og her på toppen lyste en fin kjuke mot meg. Det er en av typene Jeg har funnet før.  Så den skal tørkes og brukes til garnfarging😊… prosjekter-prosjekter…får visst aldri nok av dem jeg.

Jeg fant også noen få kantareller. En håndfull bare. Men jeg skulle jo ikke på sopptur i dag, så det var greit. Jeg hadde ikke med meg kurven.             Det ble ikke lange turen, men en passe kjapp runde på ca 1,5 km. Det er bedre enn ingenting😊

Fine farger ikke sant?

Fårikålen sto på ovnen i 3 timer. Den ble helt nyyydelig. Og nå ble jeg så mett at jeg kommer nok ikke i gang med sying i kveld heller. Kanskje vi kjører en tur etterhvert I stedet for å se om det i det hele tatt finnes hare i områdene her. Mannen og Dino skal ut å prøve seg på jakt igjen i morra tidlig. Det går fint.. Jeg har fiskegrateng i fryseren jeg😉 Og DA kan jeg muligens komme i gang med et syprosjekt.  Jeg bare MÅ det nå. Begynner å få det travelt.

Ha en fortsatt fin kveld😙

 

#høst #fårikål #utpåtur #kjuke

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg