En koselig førjulskveld.

Tirsdag var jeg nede hos ei venninne og spiste pinnekjøtt.  Det var godt å ha som førjulsmiddag. Og der nede var det skikkelig jul også. Det er det ikke hos meg enda. Jeg tror det blir lite pynting her i år. Men litt skal det bli.

Se så koselig  pyntet bord.

 

Og maten da selvfølgelig…

 

Vi satt lenge ved bordet og kosa oss. Måtte jo prøve å nyte den lengst mulig. Ikke sluke den på 2 minutter.

Etterpå flytta vi oss bort til hver vår godstol foran peisen med strikketøyet. Det gikk i sokkestrikk på oss begge. Jeg hadde et par som var nesten ferdig. Nå gjenstår det bare å feste tråder på de også, som så mye annet jeg har liggende ferdig her.

Klokka gikk, og det ble sent før vi orket is og jordbær til dessert. Ikke lenge etter desserten var det på tide å tenke på hjemturen.

Det hadde snødd hele kvelden mens jeg var der. Så da jeg kom ut var det bare å gå løs på bilen med kost og is-skrape. Den var helt nedsnødd.

Jeg plundret litt med å komme meg ut på veien fra gårdsplassen hennes. Det er et langt og smalt stykke å rygge. Med mur på den ene siden og hekk på den andre. Jeg liker ikke å rygge ut derfra i det hele tatt. Og nå var det mørkt og masse snø i tillegg. Det var hakket før jeg satte meg fast da jeg kom for langt ut mot hekken, men jeg klarte å redde meg opp igjen med ekstra  tyngde på gassen.

Selv om jeg så hvor mye snø det var kommet og hvor mye det fortsatt kom valgte jeg den korteste veien hjem. Over bygda.

Jeg angret meg egentlig med deg samme jeg svingte av i den retningen, men jeg tok sjansen på at det ville gå bra. Enkelte steder var det ikke brøyta og det regnet jeg med. Et par bakker er det også oppover den veien,  og jeg var redd jeg kanskje ikke ville komme helt opp noen av dem.

Det var ikke godt så god sikt i snøværet. Akkurat her var det gatelys, men det er det ikke hele veien.

 

Jeg klarte å komme meg opp alle bakkene, den siste jeg var spent på var den opp til min egen gårdsplass. Men jammen gikk det fint det også. Jeg kunne gå inn min egen dør litt før  midnatt.

Det var godt å komme hjem etter en trivelig kveld. Jeg hadde håpet jeg skulle klare og sovne etterhvert. Men det gjorde jeg ikke. Jeg var våken frem til jeg spiste frokost ved 8 – tida. Da sov jeg noen timer etterpå.

Resten av dagen kjentes ut som jeg hadde vært på julebord med noe helt annet enn Pepsi Max. Nå er det natt nr 2 jeg ikke har sovet.

Jeg tror jeg trenger noen dager til for meg selv før jeg avtaler noe mer sosialt. Det kan vist bli litt mye av det gode. 

 

HA EN FIN DAG ♥ 

10 kommentarer
    1. Så fint og koselig dere hadde det! Pinnekjøttmiddagen ser veldig god ut 🤗 Det blir litt plunder når det snør, ja. Jeg pleier alltid å rygge inn når jeg skal parkere, for da er det så mye lettere når jeg skal hjem igjen. Spesielt om det har frosset på, snødd, eller er mørkt ute.

    2. Koselig og julepyntet.🎄🎅🏻🌟
      Den snøen kan virkelig gi besvær når man skal ut og kjøre bil.❄️❄️❄️
      Her har det også lavet ned, så nå er det mer enn nok.
      Nyt en rolig kveld!🤩

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg