EN GOD OG LANG DUSJ, OG EN BUTIKKTUR

I dag kom mannen hjem midt på dagen omtrent. Da kunne jeg innvilge meg en god og lang dusj helt i fred. Etterhvert ble det en butikktur på med også.

Jeg måtte ha påfyll av grønnsaker jeg kan spise, middag til i morgen, og melk til oss begge. Laktosefritt til meg selvfølgelig.  Jeg fant laktosefri vaniljeyoghurt- og rømme til meg også.

Glutenfri melblanding har jeg fortsatt igjen nok til et brett med knekkebrød og et brød til meg selv. Mannen fikk kjøpe-brød i dag.

( Jeg trodde denne posen inneholdt 500 gr…det gjorde den ikke. Kun 362 gr )  Da er det altså ENDA dyrere enn det jeg regnet ut for brød og knekkebrød i et tidligere innlegg.

Nå har jeg holdt meg HELT til lav FODMAP dietten ei uke, og jeg merker stor forskjell på magen allerede. Det som blir spennende etter noen uker, er å gjenninnføre en og en matvare for å se hva det er i denne dietten tarmene ikke tåler.

Jeg håper jo det er en del ting det går fint å begynne å spise igjen.

Jeg legger meg nå.

 

Fortsatt fin kveld ti deg😚

 

 

 

#lowfodmap, glutenfritt

9 kommentarer
    1. jeg gikk på lavfoodmap i ett år ,og min mage var fin i den perioden ,så begynte jeg å tilføre mer og mer ,det gikk fint det helt til jeg var på vanlig kost bortsett fra laktose ,men du der ble det krig i magen og jeg kunne knapt forlate heimen ,nå er jeg på lavfoodmap igjen og magen har roet seg og blitt fin,så her er det bare å fortsette med lavfoodmap ,for jeg er lei den trøblete magen :=) ,kjøp schaer breadmiks ,tror det er 1 kilosposer ,posen er gul og svensk ,den er fin til alt :=)

      1. Takk for tips 😃
        Jeg vet du har snakket om den dietten tidligere. Bl.a angående gressløk i stedet for løk. Jeg hadde aldri hørt om dette den gangen. Men nå har jeg måttet lære meg hva det er. Det ser ut til å virke bra på magen 😊
        Håper bare det er en del ting jeg kan begynne å spise igjen etterhvert. Har du kuttet ut ALT av høy FODMAP igjen?

          1. Brokkolitoppene er det vist “lov” å spise. Men ikke stilken. Jeg savner allerede blomkål. Men får prøve å være hard med meg selv og komme meg gjennom noen uker på streng diett. Håper du blir bedre i magen igjen du også nå da😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg