En god natts søvn igjen, og glatt is.

I natt og utover dagen har jeg fått 9 timers søvn i strekk. DET var godt det!!! Etter ei hel våkenatt igjen natta før.  Jeg blir snart gal av all den søvnen jeg tydeligvis trenger, og ikke får på natterstider.

Vel.. det var godt å kjenne at i det minste hodet har virket et par timer nå i dag. Noen småpuslerier har jeg foretatt meg i de to timene også. Nå har jeg tatt et par skiver og et glass melk, og da stopper alt opp igjen. Jeg måtte legge meg nedpå igjen. Det suser i hodet og kroppen blir helt slapp. Jeg som hadde flere ting jeg skulle gjort i dag. Ullsokkene til mannen er i det minste vasket og hengt opp. Han bruker ull på beina hver dag. Jeg er ikke like flink til det. Men jammen er det godt å ha på seg de gangene jeg kommer på å tre på meg et par.

Det er sokker som er på strikkepinnene for tiden også. Ikke engang strikking har jeg fått til den siste uka. Jeg føler meg stort sett helt ødelagt.

I dag har jeg tenkt til å finne frem et par ting som skal reparers med symaskinen. En kamerat av mannen har kommet med det. Og ei bukse som er min mor sin har jeg også liggende på vent her. Det hadde vært godt å blitt ferdig med det.

Aller først nå skal jeg ut på glattisen med trillebåra og se om jeg får inn en sekk med ved fra vedskjulet. Jeg klarte det i går. Da brukte jeg støvlene jeg har satt pigger på. Dagen før var jeg ute i joggesko.  Da gikk jeg omtrent i spagaten da jeg skulle ut av bilen i en gårdsplass. Beinet skled unna meg med det  samme jeg satte det i bakken.

Jeg skal love deg det ikke er lett å dra en tung kropp med rumpa nesten i bakken utenfor inn i bilen igjen. Det er godt jeg er nogenlunde sterk i armene, og at rattet ikke ble dratt av. Jeg klarte etter mye strev å hale meg opp i setet igjen. Hadde jeg ikke klart det hadde jeg nemlig seilt nedover bakken i gårdsplassen jeg sto i. Den var speilblank.

Før jeg dro lå jeg så lang jeg var utenfor trappa her hjemme. Heldigvis var det snø der jeg gikk inn for landing så det gikk bra. Ingenting knakk og jeg kom meg opp igjen på egenhånd. Heretter skal joggeskoene stå parkert så lenge jeg ser antydning til is ute.

Ha en fin fredagskveld😚 Og pass deg for glatta!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg