En givende dag.

Jeg angrer ikke et sekund på at jeg ba min kollega/venninne på besøk i går. Jeg som ikke har orket å vært sosial i det hele tatt på veldig, veldig lenge satt igjen med følelsen av at dette var noe jeg virkelig trengte og hadde godt av. Vi pratet om alt mulig. Fortid, fremtid, fremtidsplaner, hva vi ønsker, små mål, og selvfølgelig ble det prat om helse, skavanker og operasjoner. Det siste er noe vi bare må igjennom og bli ferdige med før vi skal bli nesten så gode som nye igjen begge to.

Jeg er ferdig med min operasjon. Her er det bare jeg som er utålmodig og lei av vondtene som følger en periode etterpå. Hun skal under kniven i morgen. Noe hun aldri har vært igjennom før og syns hørtes skummelt og ekkelt ut. Vi snakket litt om det. Jeg tror hun har klart å bearbeide en del av skrekken selv ved å bruke tankefeltsterapi på seg selv. Hun virket “rolig” på situasjonen da hun dro herfra i går i hvertfall. Jeg skal krysse alt jeg har for henne i morgen.

Ingen av oss hadde spist før hun kom i går, så vi tok en felles frokost her hos meg. Veldig enkel og grei, og veldig koselig. 

 

I løpet av dagen og praten bestemte vi oss for å prøve å få til noe sammen en gang i måneden fremover. Det kan være mye koselig å finne på hjemme. Kose oss med god mat, skravle, spille spill, ha håndarbeide på lur, og kanskje noen ganger sprette ei flaske vin eller to. Vi trenger heller ikke bare være to. Vi har jo flere felles venninner/kollegaer som vi har jobbet sammen med i årevis og hatt det mye gøy sammen med. Vi kan også finne på å gå ut å teste forskjellige spisesteder, eller reise til plasser vi ikke har vært på. Vi må utforske steder og ting og tang og se fremover. Dette MÅ jo bare bli bra.

Jeg fikk en julestjerne i går som nå står midt på bordet, og jeg fikk hjelp med å finne frem en adventstake og få satt i kontakta. Så her kosa jeg meg med julestemning i går kveld. 

 

I dag kommer antageligvis mellomstemann og svigerdatter’n en tur. Hun lurte på om jeg kunne klippe litt på håret hennes. Og jeg trenger hjelp til å få satt inn en spiker eller skrue øverst i et par vinduskarmer. Jeg vil gjerne ha opp julestjerner i kjøkkenvinduet og soveromsvinduet. Da blir det julestemning i alle rom.

 

ØNSKER DEG EN FIN 1. ADVENT ♥ 

 

4 kommentarer
    1. Høres ut som du og venninna di hadde en koselig stund sammen i går. Å bestemme seg for faste møter, kan være hyggelig, og da er sannsynligheten for at det blir noe av det, mye større 😉 Lykke til med å få hengt opp julestjerna i dag 🙂

      1. Ja vi hadde en fin dag 😊
        Det blir fint å vite at et eller annet sosialt skal skje hver måned. Jeg har trua på at jeg er klar for det fremover 🤩 Julestjerna er oppe 😃

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg