EN FIN DAG PÅ SIGDAL MOTORSENTER

I går hadde vi besøk av bonusdatter- og svigersønn igjen. Vi hadde planlagt å finne på noe sammen med dem nå som de har ferie. Det var de som hadde googlet seg frem til noe å finne på. Planen var i utgangspunktet en tur avgårde et eller annet sted. Leie hytte eller noe sånt. Men så har vi ikke helt de samme interessene når det kommer til hva vi skulle gjort på en hyttetur. Mannen og jeg liker og fiske f.eks, men det var ikke de så glade i. Samtidig har jo vi Dino og ta hensyn til også. Så det blir ikke all verden vi kan finne på. Derfor endte vi i går på Sigdal Motorsenter for å prøve gokart.

 

Det vil si de 3 andre kjørte, mens jeg heller passet lommebøker og telefoner og holdt et øye med Dino som satt i bilen. Jeg både hadde lyst og ikke til å prøve, men bilene var så lave at jeg måtte nok hatt hjelp til å komme både ned i og ut igjen av de. Man sitter jo nesten på bakken i de. Alle var nok litt spente på hvordan dette ville gå. Her sitter kjekkasen min og funderer og følger med på de som skal kjøre først. 

De kjøpte billetter til 2 heat hver. Det ble 300,- pr.pers. Man kan velge alt fra 1 til 5-6 heat. Hvis det ikke var enda fler. Ble litt usikker på det nå. Etter heatet fikk de et ark med resultatet på. Der sto det hvor mange runder hver og en hadde kjørt pluss runde-tidene.  Tiden på et heat var enten 9 eller 10 minutter. Da ble de vinket inn med flagget i tur og orden til parkering. Det var artig å se på rundetidene  og sammenligne fra 1. heat til 2. heat. Alle 3 klarte litt bedre tider 2. gangen..

 

Det var bare å se hvilket nr de hadde på gokarten, så fant de den på skjemaet og kunne se resultatene. Her sitter 3 av “mine” klare til 2. heat. Jeg syns de var tøffe jeg❤

 

Og her sitter jeg og følger spent med😃

 

Her er noe av banen.

 

Alle 3 syns det var kjempegøy.  Det var bare svigersønnen og mannen som hadde prøvd dette før, men det var ca 20 år siden. Så det ble jo som førstereis på dem alle. Jeg tror nok det kommer til å bli flere turer dit, og da skal jeg prøve å komme meg ned i gokarten jeg også. Dette så skikkelig gøy ut😃

Vi tok en rask lunsj her på terrassen før vi kom oss av gårde. Og det var det jammen godt vi gjorde, for på vei hjem var alle skrubbsultne.  Det ble en rask tur innom butikken for å kjøpe det vi trengte til en pølsemiddag. Slang på kjelen med pølser med en gang vi kom hjem og ganske kjapt kunne vi kose oss med pølser, lomper, brød, rekesalat, løk og brus. Utpå kvelden ble det for kaldt å sitte ute lenger så den siste timen ble tilbragt inne med masse trøtt og sliten latter 😃😃

En vellykket dag❤ Og nå vet jeg hva noen av de jeg var på hyttetur med i helga skal få bli med på😨😨…hehehe

 

#sigdalmotorsenter #gokart #ferieaktivitet #spenning #fartogspenning

 

 

5 kommentarer
    1. Bedre enn hyttetur dette. Være flere på en hytte og finne på noe og sysselsette andre gidder jeg ikke. Herlig dag for dere. Aldri prøvd jeg. Ser litt skummelt ut….

    2. Så artig det måtte være! Men jeg tviler på om jeg hadde klart å komme meg ut av gocarten igjen. Måtte hatt hjelp både ned og opp tenker jeg 😉
      Ikke så enkelt å finne på noe som passer for alle nei, men dere klarte det dere! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg