EN DEILIG DAG

Jeg sov alt for lenge i dag, men sånn er det bare når jeg plundrer med å sovne før langt på natt. Men for en dag jeg våknet til. Sol og godt og varmt. Selv om det blåser en del er det deilig på uteplassen vår.

Vi har spist “frokost” der ute i dag. Klesvaska er hengt ut og blafrer i vinden.

 

Se det fine treet i finværet.

Det står i hagen vår.

Gressløken har begynt å komme. Nå kan jeg kanskje fjerne alle bladene som har dekket den i vinter. DET ER VÅR!!

 

Inne har jeg satt en brøddeig. Nå har jeg nettopp “slått den om” og lar den heve en gang til, før jeg baker den ut . Det er ikke noe jeg pleier å gjøre. Men jeg har jo allverdens tid , så i dag gjorde jeg det. Jeg funderer også på om jeg skal begi meg ut på surdeig.  Da må jeg lage en surdeigstarter har jeg skjønt.  Natten gikk nemlig til å google det jeg fant om surdeig, surdeigstarter og surdeigbrød. Interesant.. Jeg må nok prøve. Jeg har sett det er flere som gjør dette nå. Muligens i mangel på gjær? Men uansett høres det ut som et spennende prosjekt som bør testes.

Nå skal jeg strikke noen runder mens mannen sover. Og samtidig høre med et halv øre på nyhetene.

Ha en fin dag😚

8 kommentarer
    1. skikkelig deilig,nå skal det snu her også i morgen og sola skal titte frem på kvelden,neste uke melder dei sol hele uken ,holder det som dei sier,må det bli et måltid ute for oss også :=) surdeigsbrød ja,har ikke prøvd det jeg heller ,kanskje en dag :=)

      1. Håper sola kommer til deg også nå, så du kan kose deg ute med maten 😊
        Jeg blandet det jeg skulle til en surdeigstarter i dag. Dette blir spennende.

    2. Fra i morgen skal det komme sol og varmere klima her også, og jeg gleder meg veldig 🙂
      Høres så herlig ut å kunne spise frokost ute ♥
      Jeg skulle ønske jeg klarte å sove for lenge av og til…her om dagen sov jeg helt til kvart på ni, og det er lenge det. Oftest våkner jeg mellom 7 og 8.
      Spennende med surdeigsbrød hvis du lager det. Jeg har aldri forsøkt. Det blir for mye planlegging og forberedelser for meg. Men godt smaker det nok 🙂
      Herlig med hjemmebakt brød…det smaker nok godt ute til frokosten i morgen, hvis dere har det like fint da ♥
      Fine kvelden til deg ♥ Klem

      1. Unner deg sol og fint vær der borte hos deg nå. Alt blir så mye bedre da det er godt, varmt og lyst ute😃
        Det tar noen dager før jeg kan bake
        av surdeigen. Har aldri prøvd det før jeg heller😁

    3. Veldig deilg med finværet i dag..til å bli glad av 🙂 Jeg har aldri prøvd surdeig..men spennende å prøve tenker jeg.. Flotte bilder i vårværet <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg