EI PANNE FULL AV SNADDER

Da var middagen over for i dag også.  Det var deilig å sitte ute og spise. Akkurat passe temperatur ved bordet nå som sola er borte derfra.

Jeg har gått gjennom grønnsakskuffen og matskapet. Strimlet svinekjøtt hadde jeg handlet til halv pris…selvfølgelig. Det ble ei stor panne med masse snadder.

 

 

Dette fant jeg:

2 små gulrøtter

1 liten kålrot

purre

2 hvitløksfedd

1 liten boks sjampinjong

1 liten boks vannkastanjer

bladpersille fra hagen

 

Krydder:

salt

pepper

muskatnøtt 

Jeg kokte kålroten i skiver først( nesten gjennomkokt). Så slapp den å måtte ligge så lenge i panna.

Brunet kjøttet, tilsatte gulrøtter i skiver, kålrot i terninger, 2 knuste hvitløksfedd og så mye purre jeg syns jeg ville ha. Lot alt putre og frese noen minutter og helte over 1 dl- eller 2 med kokevannet til kålroten.  Til slutt hadde jeg i boksematen. (Sjampinjong og vannkastanjer). Var ute i hagen og hentet noen blad av bladpersillen, klipte i små biter så ikke mannen skulle merke det. Lurte de oppi og blandet godt. Smakte til med salt, pepper og muskatnøtt.  Noen minutter til og maten var klar.

Her hadde vi ikke tilbehør i dag. Det er opp til deg hva du vil ha. Pasta, ris, poteter, flatbrød, ferskt brød og smør, hvitløksbaguetter, “you name it”. 

Eller ingenting som vi valgte.

 

Mette ble vi, og godt var det😃

 

4 kommentarer
    1. Ser godt ut det ja 🙂 Og dere er heldige med været også skjønner jeg 🙂 Her ble været fint nå sent i ettermiddag, og nå er det også fint. Når jeg liksom har gått litt til ro 😉
      Kos dere masse nå i kvelden ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg