EGENTID NOEN TIMER

Mannen reiste nettopp avgårde.  Han blir borte noen timer. Litt handling, og fiksing på hytta som står igjen. Værmeldingen viste regn fra i kveld og da er det greit å få tatt litt mer der mens været er bra. Dino og jeg ville være hjemme og kose oss. 

Jeg har tatt runden og skjekka plantene mine. For 2 dager siden oppdaget jeg tomatkart på enda ei plante 😃

Dette er cherrytomater. Jeg har 6 planter av de som er satt i jorda. Pluss 2 som fortsatt står i potter. Jeg sådde også frø fra vanlig tomat, og de har jeg satt 2 planter av i jorda. Kommer det noe på alle disse har jeg mer enn nok å spise av utover høsten 😊

Men paprikaplantene er skikkelig trege. De har vokst seg dobbelt så store siden jeg plantet de ut, men det spørs om det rekker å bli noe frukt på dem.

Det er fortsatt håp. For i fjor slang jeg noen frø rett i jorda ute. Men jeg tror ikke det var før på denne tiden eller enda seinere på sommeren. Det kom faktisk ganske store planter der. Men innen de begynte å blomstre var det blitt for kaldt på nettene. Det var blitt senhøsten.  Jeg prøvde å ta inn alt sammen, men jeg klarte ikke å holde liv i de inne. I år skal jeg få til det, hvis de er for seint ute med blomstring. Lærte litt fra i fjor😁

Ellers er frokost, kaffe og medisiner inntatt. Jeg har strikket noen få runder før mannen reiste, og nå er jeg snart ferdig med å skrive dette innlegget. Både Dino og jeg er litt trøtte etter maten, så jeg tror jeg skal legge meg med ullhue mitt og lese og ta en høneblund innimellom hostekulene. Og etter det kan jeg legge planer for resten av dagen. Noen har jo dukket opp allerede. Men jeg har ikke bestemt meg helt for hvem jeg skal velge😉

Ønsker alle en flotters dag❤ Og husk… egentid er viktig!!

 

#egentid #alenehjemme #tomatplanter #paprikaplanter

10 kommentarer

Siste innlegg