DU HAR KANSKJE GOD TID I DAG?

Det er det jo mange av oss som har i disse dager.

Da har jeg et forslag til deg:

Rot i grønnsakskuffen, og bland det du finner der til ei god suppe til kvelden.

Og sett en rundstykkedeig. Så har du nystekte rundstykker til suppa. Her lukter det både bakst og grønnsakssuppe nå.

Det jeg valgte å bruke i suppa var :

1/2 brokkoli med stilk,

4 gulrøtter,

1 stor løk,

2 hvitløksfedd 

1 søt-paprika.

Paprika og gulrøtter er nemlig veldig godt sammen.

Jeg la alt i biter i en kjele med vann  ( ca 1 1/2 L ) og et par kjøttbuljongterninger . Bruk hva du vil selv av buljong.

 

Her skal det få stå å putre 1 time eller 2. Før jeg bruker stavmikser og jevner den til en tykk og god suppe. Tenker jeg smaker til med litt tomatpuré og en fløteskvett til slutt. Evt også salt og pepper hvis det skulle være nødvendig.

 

 

Noe må du bruke dagen til, og mat må vi alle ha. Så pass på nå, når du har god tid. Lag mat som trenger den ekstra tiden du kanskje ellers ikke har.

HA EN FIN DAG😚❤

 

#koronatid #grønnsakssuppe #godtid

 

4 kommentarer
    1. Supper er godt og veldig kjekt å bruke det man har i kjøleskapet 🙂 Rundstykkene så både fine og gode ut… Ha en fin dag videre <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg