DRESSING

Til middagen i går laget jeg min egen dressing.  Tenkte det var verdt forsøket. Mannen er ikke så glad i hverken chili eller basilikum, og jeg hadde lyst på mer piff i maten.

Jeg laget en blanding med ting og tang i steikepanna også. Det elsker han, bare det ikke blir sterkt.

Kylling, ris, grønnsaker i kokosmelk, og min egen hjemmelagede dressing.

Jeg syns det ble godt. Mannen syns det var godt UTEN dressing..hehe.

Her er det jeg puttet i foodprossesoren:

1 og 1/2 tomat

nesten en 1/2 chili

en liten bit ingefær

1 hvitløksfedd

en liten neve basilikum

en god skvis av en lime

ei klype sukker

litt salt

Olivenolje – litt usikker på hvor mye. Kanskje 1/2 – 1 dl. Prøv litt av gangen til du får en passe dressing- konsistens….hvis du har lyst til å lage den.

Det ble igjen en slump som jeg kan ha til middagen en annen dag også.

Den holder seg nok noen dager på glass med lokk i kjøleskapet. 

 

Ha en fortsatt fin dag😙

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg