DOMINO-EFFEKT?

Nå har det vært så mange innslag på nyhetene om overfall og drap med kniv.  Helt fra overfallet i en Kiwi- butikk kom på tv nyhetene, har jeg tenkt at dette kommer til å utløse ideer hos andre tvilsomme personer.  

Og ganske riktig.  Det har vært flere tilfeller i etterkant. Og nå har til og med en galning gått løs på en  helt tilfeldig person med øks!

Dette er jo bare helt forferdelig tragisk og trist.  Hva blir det neste? Det er nok ikke over ennå. Jo mer som kommer i nyhetene, jo flere idéer dukker opp hos psykisk ustabile mennesker. Det er akkurat som de tenker ” Kan han/hun kan jeg også.”  Så spennende å komme på tv- nyhetene da gitt.. ko-ko..

Jeg har sett denne domino- effekten tidligere , og det blir garantert ikke siste gang det skjer.

 

Nå håper jeg inderlig at denne kniv-populæriteten kan ta en pause snart. 

Jeg føler med familiene til begge sider av de  innvolverte i disse sakene. Det er ikke bare offer og gjerningsmann det går ut over. Det er nær familie og venner på begge sider som blir berørt. 

Med dette ønsker jeg alle der ute en trygg og god dag. Ta vare på dere selv❤

 

PS.  Vil du følge bloggen min finner du meg på bloglovin.

#vold #knivdrap #kriminalitet #psykisksyke

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg