Døgnet mitt er på ville veier.

Natt til i går sov jeg noen timer. Med cpap-apparatet på hele tida. Allikevel våknet jeg helt forvirra og utafor. Hjertebank og shaky form. Så det var ikke så veldig lenge jeg var våken før jeg tok på maska og sovnet på nytt. Var like utafor og rar da jeg våknet igjen da også.

Jeg hadde en telefontime med sykekehuset på mandag. Oppfølging av bruken av cpapen.

Etter operasjonen jeg hadde i November har det sklidd ut en god del med bruken av den. Jeg hadde mer enn nok med å prøve å finne en brukbar sovestilling uten maske og slange. Men nå fikk jeg en påminnelse på at den bør brukes så mye som absolutt mulig. Selv om jeg bare har tenkt til å ta en halvtimes ettermiddagsblund. Jeg har tross alt i gjennomsnitt 60 pustestopp i timen når jeg sover, og det er ikke bra for hjertet. Og en annen ting er at jeg aldri blir uthvilt samme hvor mye jeg sover når den ikke er i bruk. 

Akkurat nå syns jeg at jeg er like trøtt selv om jeg har brukt den hvert minutt jeg har sovet siden mandag. Kanskje kroppen må venne seg til at den får normal søvn med den oksygenen den skal ha igjen?

Det kan ta lang tid går effekten kommer. Og hver gang jeg sover uten blir kroppen satt noen skritt tilbake igjen.

I natt har jeg ikke sovet i det hele tatt. Da klokka var 4-5 satte jeg meg til å male. Jeg ga opp sovinga.

Nattlige sysler. Ikke halvferdig en gang. Ikke sikkert det blir det noen gang heller. 

 

Spiste frokost ved 8 tida, tok på maska og snudde ryggen til alt. Da fikk jeg i hvertfall 4 timer på øyet. Siden har jeg vært våken, like trøtt.

 

Ute er det varmegrader og vått. Det er strødd ute i gården. Men jeg aner ikke hvordan det ser ut på fortau og gangveier. Muligens prøver jeg meg på en gåtur utpå kvelden. Kjøre bort til sentrum eller noe sånt. Jeg skulle vært ute igjen i dag. I går ble det ingenting. Jeg trenger å samle km til challengeren min på Strava. Men jeg vil ikke risikere armer og bein for dem.

ØNSKER DEG EN FIN KVELD ♥ 

6 kommentarer
      1. Ja jeg er nødt til å komme inn i vanen jeg hadde med å bruke den.
        Glatta ute nå om dagen er skummel. Jeg tror jeg skal ta bilen bort til sentrum og se om det er mulig å gå en liten tur der 😊
        Kos deg med kvelden 🥰

    1. Huff!
      Det er nok et herk å venne seg til å bruke den, men den er jo viktig for deg.
      Det er slitsomt å ikke få sove godt.😨
      Håper natta blir god.🤗

      1. Takk 😊 Ja jeg er nødt til å venne meg til den. Sånn som dagene og nettene er nå for tida kan jeg ikke ha det. Blir jo helt ubrukelig av dette her. Ingen søvn før på morgenen denne natta heller 😵‍💫

    2. Kan tenke meg det ikke er bare godt å ligge med denne, men hjelper det på søvnen så er det godt allikevel. Slitsomt med dårlig søvn, dagene blir så tunge. Håper du får gode netter, og mer hvile. Ha en fin dag! 🙂 Klem <3

      1. Tusen takk😊 Den er ikke så god å prøve sove med. Jeg er bare nødt til å venne meg til den, så blir det nok bedre igjen etterhvert 🙂
        Fin dag til deg 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg