Dobbel porsjon med brøddeig.

I dag var det på tide å bake brød igjen. Tenkte jeg skulle se om jeg klarer å bake 1-2 dager i uka. Så nå har jeg for første gang laget 2 deigemner.

( kjøkkenhåndkle kjøpt på Tenerife en av gangene jeg har vært der. Kjøper alltid med noen minner fra turene mine)

Kenwooden min er ikke så veldig stor. Så jeg får stort sett bare 2 brød ut av en deig. Nå la jeg den første deigen i en annen bolle og blandet en til med en gang.  Det bør bli 4 brød. Så har vi et par dager ekstra. Samtidig som jeg sparer på strømmen da jeg slipper og varme opp stekeovnen så ofte.  Jeg lurer litt på om jeg skal prøve å steke med varmluft. Da kan jeg ha 2 brett i ovnen samtidig?? Jeg har aldri prøvd på det før.  Jeg får se om jeg tar sjansen😮 

Jeg skal jammen sette en deig til mens jeg er i gang tenker jeg. En rundstykkedeig. Det er ikke så lenge før jeg kan begynne å bake ut brødene nå, og sette de til etterheving. Da har jeg en bolle ledig igjen 😊👍 Og innimellom bakingen kan jeg begynne å strikke på mønsteret jeg skal ha på julegaven jeg holder på med.

Ok… da er denne dagen avgjort 😃

Ha en fin dag der ute😚

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg