Dino sover…hysj!!

Endelig har masakråka lagt seg til å sove en lur, og jeg skal også ha en liten siesta kjenner jeg.

Det er bare å benytte enhver anledning da han har sovnet. Jeg blir forfulgt av han lille “sjefen” der.  Spiser jeg , sitter han med store bedende øyne å kikker på meg. Og prøver seg med både en og to labber for å få oppmerksomhet. Skal jeg på do eller på badet, er han førstemann inn. Eller hvis jeg tilfeldigvis har kommet meg inn uten han og lukket døra bak meg, spretter den opp igjen med et brak etter max 1/2 minutt. Og der står han kry som ei hane. “Lukkede dører er vel ingen hindring” tenker han, og spankulerer rett bort til søppelbøtta før jeg får sukk for meg der jeg sitter. Der vipper han elegant opp lokket før han velter bøtta og ser raskt over om det er noe interessant å finne. Neste prosjekt er å få snappa til seg ei tom dorullhylse og rive den i fillebiter, mens jeg kjefter og skriker der jeg sitter. Han bare kikker dumt på meg. Bryr seg ikke en gang. Og da det bare er filler igjen av hylsa, rekker han å rundvaske meg oppover beina mens jeg dytter han vekk mellom hver sleik. Før jeg er ferdig og endelig kan dra på meg buksa samtidig som jeg tviholder i halsbåndet hans for å holde han vekk fra doskåla. Det er som å ha små unger på nytt.

I dag har han sittet på egen stol på kjøkkenet og hjulpet til med regninger og papirer som jeg har ryddet i. Det var ikke fullt så interessant som frokosten min var. Så han har holdt oversikten over hva som skjedde utafor vinduet også. Det kunne jo hende det dukket opp en pus, elg, rådyr, hare eller tilogmed et menneske ute her. “Far” er ikke hjemme så det er best å passe på “mor “.

Ha en fin dag😚

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg