Diettmat

Jeg er så sulten at det skriker i tarmene noen ganger. Jeg savner virkelig å kunne spise meg mett på vanlig brød. Men det går jo ikke på lav FODMAP diett.

Jeg har holdt på med den strenge fasen lenge nok til at jeg nå så smått har begynt med reintroduksjon av matvarer.

Det første jeg testet var hvitløk. Det gikk fint, så nå lukter det godt av hvitløk ved middagstider her igjen. I hvertfall noen ganger. Kan jo ikke ha det på absolutt alt heller.

Forrige dagen tok jeg ei skive med vanlig kjøpebrød med innhold av både hvete og rug. Det gikk også bra. Man skal teste små mengder til å begynne med.

I går kveld tok jeg to skiver med hjemmebakt loff, altså bare hvetemel. Det gikk ikke bra. Vondt i magen og rett på do etter en time eller to. Men jeg hadde også drukket to kopper med en sterkere kaffe enn den vi har her hjemme, da jeg var innom noen på vei hjem fra butikken i går kveld. Jeg kan jo håpe på at det var den som gjorde utslaget. Jeg skal holde meg unna vanlig brød og loff i dag. Så tester jeg igjen morgen.

En blanding av frokost og lunsj i dag ble derfor en stor tallerken med salat og egg. Pluss diverse andre “lovlige” matvarer fra kjøleskapet.

Jeg klarte å bli mett på den porsjonen her. Senere i dag skal jeg lage noen rundstykker med det melet som er “lov” å bruke i dietten. 

Ønsker deg en fortsatt fin dag😚

 

#FODMAP #fodmapdiett

5 kommentarer
    1. Ser veldig godt ut det her..:) Lurt å unngå mat man får vondt av..og prøve seg litt frem.. Bra det finnes et mel du tåler da.. Ha en fin dag videre <3

    2. Du får prøve deg frem. Loff er nok ikke det meste nei. Kanskje sukker og mel i sammen er dårlig kombinasjon. Hvis du bruker det. Har du prøvd vanlige boller da??
      Dette så godt og fristende ut. Viktig å prøve å finne mat som metter og jeg merker at jeg trenger litt proteiner for å bli mett. Var ikke slik før. Banan og pærer metter som mellommåltider synes jeg.

      1. Jeg har ikke sukker i deigen når jeg baker loff. Boller har jeg ikke prøvd å spise ennå.
        Jeg kan spise umoden banan, og jeg tenkte å prøve meg så smått på pærer igjen. Jeg tenkte på det da jeg var i butikken i sta faktisk. Men glemte begge deler😐

    3. Nam, nam 😜 Dette så kjempegodt ut. Det er lurt å prøve seg fram med hva du tåler.

      Selv så har jeg funnet ut hvilken mat kroppen min tåler. Jeg får faktisk vont i leddene når jeg spiser feil mat. Skal vi bort i middag tar jeg med meg mat selv. Sier i fra til de jeg besøker, og det har de forståelse for. I helgene unner jeg meg noe godt, men på ukedagene ingenting.

      Ønsker deg en kjempefin torsdag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg