DETTE VAR LURT

Før jeg skulle legge meg i går kveld, fant jeg ut at jeg skulle prøve meg på ei lydbok.  Det har jeg aldri gjort før. Jeg liker aller best å lese selv nemlig. Men det er ikke alltid like lett å ha på lyset til svarte natta når man er to.

Jeg brukte telefonen min.  Og fant appen som heter Storytel.  Lastet den ned, og registrerte meg.

Så var det klart til å velge blant en hel masse bøker. Jeg bare tok en for å gi det et forsøk. Ok… litt kjedelig til å begynne med. Jeg måtte venne meg til at personen som leser ikke leser helt på samme måte som meg selv. Og ikke bare det. Men jeg fikk heller ikke hodetelefonene min til å virke. Jeg fant bare et par som jeg har gjemt på etter en av mange flyturer.

Pluggen passa men jeg fikk ikke lyden ut. Så jeg endte med å ligge å høre en halv time med lav lyd på telefonen. Har helt sikkert øreplugger et eller annet sted her i huset også. Jeg pleier bare aldri å bruke det.

Men i dag derimot funka det helt plutselig av seg selv. Jeg skulle bare høre bittelitt mens mannen skulle ha  en 20 minutters cowboystrekk.  Så jeg rigga meg til i godstolen med bok på øra. Etter 5 minutter fant jeg ut at jeg like godt kunne strikke også mens jeg satt der.  Så lurt! Boka og stemmen ble mer og mer ålreit å høre på. Og strikkepinnene gikk av seg selv. Etterhvert som jeg hadde sittet ei stund ble jeg litt urolig i  rompa. Men da var det jo bare å putte telefonen i lomma, tusle ut på kjøkkenet og ordne litt…. Og fortsatt høre på boka. Så innmari kjekt a gitt!! Jeg har fått meg ny hobby som jeg kan multitaske med.  Det gikk nesten 3 timer før jeg klarte å slå den av for å ta en pause. Heretter kommer jeg til å ” lese ” enda flere bøker enn tidligere. OG strikke mye mer.

Denne ble tilfeldigvis utvalgt som min første lydbok. Den er slettes ikke værst. 

 

Kanskje du allerede har hørt flere lydbøker. Men for meg var det en ny og fin opplevelse.

Jeg har ikke hatt på nyhetskanalen en eneste gang i dag. Men nå er det tid for ny koronaoppdatering. Må jo følge med på hva som skjer utenfor dørene mine også.

Ha en fin dag😚

 

4 kommentarer
    1. Ikke dumt dette. har prøvd en periode jeg. Gratis 1 mnd tror jeg. Sa opp etter det jeg. Men veldig kjekt…og masse bøker. Fint å høre på når man ligger på solsenga – det funker for meg…

    2. Jeg har hatt Storytel lenge, med bare noen måneders opphold, og lytter mye til lydbok. Veldig greit å strikke eller hekle mens man hører på. Jeg må bruke hodetelefoner sånn at jeg stenger all annen lyd ute, ellers klarer jeg ikke å konsentrere meg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg