DETTE VAR IKKE ENKELT

Jeg måtte fortsette sopparbeidet i dag. Det var endel jeg måtte sortere, jeg rakk ikke alt i går.  Så i dag har jeg plukket ut de jeg tror kan brukes til farging. Og jeg har slåss med kjukene. Jeg vil tørke de og da må de deles opp først. Det var litt av et prosjekt.  Jeg prøvde først med kniven jeg har i soppkurven… umulig. Så fikk jeg tips om å legge de i en pose og gå løs på de med hammer. Det var like umulig. Brødkniv med tagger ble prøvd, det gikk forsåvidt… med masse muskler. 

Men det tok jo alt for lang tid. Så da var det frem med både sag og øks også.

 

Etter masse prøving og feiling gikk øksa av med seieren.

Endelig kom jeg i mål med jobben. Forresten fikk jeg svar på at dette ikke var rødrandkjuker men knuskkjuker i går. De kan brukes til farging. Men de blir også brukt av speidere og folk på tur til å få fyr på bålet. De blir som opptenningsbrikketter. Sikkert best som tørka vil jeg tro. Men mine skal ikke fyres opp i hvert fall. Så mye jobb a gitt!!! Dette bør bli en fin farge på garnet 😁 Her er jobben unnagjort, og nå skal jeg legge de til videre tørking i stekeovnen.

Og jeg trenger en hvil.  Det ble litt mye sopp-prosjekt i dag også. 

Ha en fin dag😙

 

 

#kjuke #knusk #knuskkjuke #soppfarging

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg