Det var storm i kasta her også.

Jeg  husker ikke hvilken dag det blåste så trærne sto sideveis. Jeg merka det godt i Hokksund, men her hjemme har det vært enda værre.

Da mannen kom hjem trøtt og sliten den kvelden, måtte han skjære seg frem med motorsag for å komme inn til  gården. 

Masse løs kvistkvast måtte fjernes også før han kom inn. Dette bildet tok jeg i dag da jeg kom fra butikken. Jeg tar fart når jeg skal kjøre under treet som fortsatt henger over veien.

Oppover i skogen ligger det store trær strødd. Det ble skjært ned mye skog hos oss i høst, derfor har stormvinden fått ekstra godt tak i de som sto igjen.

Det har visst vært ille i både Sigdal og Eggedal. Mange strømledninger har gått røyka. Og det har tatt tid å få på plass.

Vi var blandt de heldige. Hos oss var strømmen borte bare ei lita stund en av dagene.

Nå er det vindstille og fint. Jeg håper det varer.

Fin kveld til deg😚

 

10 kommentarer
    1. Oi, det må ha vært skikkelig høststorm på dine kanter. Har regnet sideveis hos oss i dag, og da trives jeg godt inne. 🙂

      1. Ja det var et voldsomt vær🤤
        Sola tittet såvidt frem i går, og det er ingen vind lenger. Stormen var på fredag.
        Det er deilig og kose seg inne når det er sånt vær😚

    2. Det var virkelig er et forferdelig blåsevær flere steder, og mange mistet strømmen. Søsteren min fortalte at de hadde vært uten strøm en god stund. Hun bor i Atrå i Tinn, Telemark. Her i Oslo fikk vi bare en liten smakebit. Godt mannen din hadde verktøy sånn at han kunne rydde opp med seg.

      1. Blåste det like ille der borte ja. Det kan jeg tenke meg. I Tinn er jeg godt kjent. Har vært fast campinggjest der i mange, mange år. Det hendte vi kjørte bort på butikken i Attrå og handlet.
        Folk har visst vært uten strøm i flere dager her også. Det er åpnet et eget dusjanlegg og et sted hvor man kan hente vann så lenge man ikke har strøm. E- verket jobber på spreng døgnet rundt her fortsatt.
        I går kveld ble trærne fjernet fra veien hos oss også.

        1. Jeg har en tante i Atrå også, og jeg snakket med henne i går kveld. Da fortalte hun at det fortsatt var noen som ikke hadde strøm, men de fleste hadde heldigvis fått. Hun var av dem. Noen av naboene hennes hadde fått trær revet opp utenfor huset, og ei lite eldre dame hadde blitt blåst over ende å blitt kraftig forslått. Store krefter som har vært i sving.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg