Det var ikke fiskekaker jeg hadde lyst på.

Jeg hadde fiskekaker til middag for noen få dager siden. Jeg spiser gjerne kalde fiskekaker på brødskiva jeg, hvis det blir igjen noen til overs. Men det var ikke det jeg hadde lyst på i det hele tatt i går kveld.

Da jeg gikk ut på kjøkkenet var det brødskive med brunost eller ei skål med jordbærbiola, havregryn, og banan jeg hadde i tankene. Men da jeg åpnet kjøleskapdøra hylte et par fiskekaker om å spises før de “døde”.

Å kaste mat er ikke aktuelt. Så da må man sette i gang de små grå da, og finne en rask måte å få det til å smake, så man får det ut av kjøleskapet og ned i magen før det er for sent.

Jeg var sulten der og da. Hadde ikke lyst på kalde fiskekaker,  gadd ikke sette på stekepanna, og stå og passe på den. Og mikroovn har jeg ikke for tida.

Da sa det heldigvis pling i toppetasjen og lys åpenbarte seg. Jeg har jo toastjern !!  Hvorfor ikke prøve å skvise et par brødskiver med de uønska kakene i inn under lokket på det?

Og det gikk det. Jeg fikk varme fiskekaker i toastbrød. Sånn midt på treet godt. Ketsjup hadde gjort seg på, men det tenkte jeg ikke på før jeg hadde spist opp.

 

Vel… nå er fiskekakene borte fra kjøleskapet og jeg kan kose meg med med jordbærbiola, havregryn, og banan til frokost i stedet for til kvelds i går.

 

  FIN DAG TIL DEG ♥ 

10 kommentarer
      1. Ja det er det. Hadde bare virkelig ikke lyst på det i går kveld.
        Det hjalp litt å få varmet dem som toast. Innmari dumt at jeg glemte ketsjup for det syns jeg også er godt på fiskekaker

    1. Jeg vil helst ha fiskekakene varme, men kan godt spise de kalde også. Hmm 🤔 Jeg har aldri tenkt på å putte dem i toast jernet, men kanskje jeg skal prøve det en gang jeg også. Ha en fortsatt fin mandag, klem 🤗

      1. Jeg er også veldig glad i kalde fiskekaker på brødskiva. Jeg hadde bare absolutt ikke lyst på det i går kveld.
        Det var ikke så dumt å lage toast av de to jeg hadde igjen 😁
        En fin nandagskveld ønskes deg. Klem 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg