Det spirer og gror i vinduskarmen.

Nå som sola skinner inn vinduene noen timer hver dag begynner det å skje ting i pottene jeg har sådd frø i.

I denne potta som det står igjen en basilikumstilk som jeg har spart på, la jeg ned noen frø fra både paprika og små sterke chili. Chilien fikk jeg fra min svigerdatter som hadde kjøpt dem i en Asiatisk butikk. 

Hva som er hva av det som kommer opp her blir spennende å se. Jeg håper det er begge deler.

 

Men se på denne her da dere. Jeg la en appelsinstein i en av blomsterpottene mine i fjor sommer.

Den begynte å spire etter ei stund, og har klart seg i hele vinter med minimalt med vann. Den har nemlig stått litt kronglete til i en vinduskarm, så den har fått mye sjeldnere vann enn de andre plantene her i huset.

Nå begynner det å sprette frem nye bladskudd på den igjen.

( Det kan se ut som en av hundene har undersøkt den litt)

Til sommeren skal den få stå ute og kose seg i varmen. 

Men sommer er det ikke enda, så jeg får sette meg og strikke mer på ullsokkene til mannen min.

Nyt ettermiddagen og kvelden😚

 

 

#paprikaplanter #paprikafrø #frøfrapaprika #chili #chilifrø #appelsintre #appelsinplante #hobbygartner

6 kommentarer

Siste innlegg