Det skjer ting i blomsterbed og kjøkkenhage

Det skjer spennende ting med blomster og planter ute nå.

Tomatplanten har fått masse blomster. Nå gjenstår det å se om det blir tomater ut av dem.

 

De to paprikaplantene har også masse blomster. I år har jeg ikke plukket av noen av dem. Tenkte å se om den klarer å produsere frukter selv om det er veldig mange knopper og blomster på en gang som vil ha næring. Det ser ut til å gå bra. Så langt kan jeg se to som begynner å ligne bittesmå paprikaer og en som er i ferd med å bryte ut av en blomsten.

 

Denne stauden har begynt å blomstre den siste uka. Så ble det litt farge i blomsterbedet.

Busken i bakgrunnen vokser i vill fart.  Jeg er stadig borte og klipper eller kniper av grener på den. Blomkarsen har også kommet seg veldig den siste uka. Regnet som har kommet innimellom har nok hjulpet dem godt. Det er temmelig varmt for dem der de står i sola ellers. 

De frøene jeg sådde i ei av urnene mine tror jeg har nådd høyden de skal ha nå.

Det sto 30-40 cm på frøposen.

Det blir enda mer gøy med dem når de begynner å blomstre. Jeg hadde ikke trodd at 3 frø skulle gi så store planter at det holdt til hele urna. Kanskje det var like greit at de 2 siste frøene ikke ville spire.

Ved en litt nærmere titt så jeg at blomstene så smått er i anmarsj allerede. Hurra!!

 

Kos deg med sommerkvelden, og planter og blomster, eller hva nå enn du vil kose deg med😚

6 kommentarer

Siste innlegg