Det lukter safting huset.

I går kveld gikk jeg opp på plenen der solbær og ripsbuskene står. Jeg så for ei lita stund siden at ripsen begynte å bli rød. Så jeg tenkte jeg skulle passe på å høste av buskene før trosten tar dem i år. I fjor var de nemlig ute før meg. Solbæra begynte å komme bra den også, men ripsen var for sur enda syns jeg. Den får nok stå litt til og modne.

En god del av solbæra var klar til bruk. Så jeg bestemte meg for å plukke litt av den.

Jeg plukket en liter bare. Jeg ville gjøre et eksperiment. Så jeg gikk bort og plukket med meg samme mengde med rabarbra. Nå ligger alt sammen i saftkokeren. 

Jeg spent på om rabarbra/solbærsaft blir godt eller ikke. Det er ikke så lenge før jeg har svaret på det. Snart er saften klar til og kokes opp sammen med sukker.

Så får vi se da😊

 

#rabarbra #solbær #safting

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg