DET JEG HAR SÅDD HITTIL

Jeg har funnet frem igjen frøene jeg fikk av min Thailandske svigerdatter i fjor.  Jeg fikk ikke så mye ut av dem da, men jeg prøver igjen. Nå vet jeg hvordan de ser ut etterhvert som de vokser, og hvor tett de muligens bør stå.

Disse her vokser som ugress.  Det er bittesmå frø som nesten ikke er under jorda engang. Dag 2 eller 3 spratt de opp. Tett i tett.

De heter Leaf Mustard. En type salatblader. 

I fjor begynte jeg å prikle dem da de var nesten så små. Det har jeg ikke tenkt til å gjøre nå. De var for små og pinglete til å klare å stå oppreist hver for seg.

 

Det kommer opp ihvertfall 2 nye paprikaplanter av de 4 frøene jeg sådde.

De skal en av de nærmeste dagene få hver sin store potte.

På planten fra i fjor begynner den ene paprikaen å bli stor og fin.

 

Ellers har jeg sådd noen få tomatfrø fra en cherrytomat og en del korianderfrø fra Thailand. De har ikke kommet opp ennå.

Jeg skal også så noe rett ut i kjøkkenhagen . Redikker og sukkererter i hvertfall.  Det kan jeg nok gjøre ganske snart. 

Det er godt det begynner å bli vår😃

Ha en fin dag😚

 

 

 

7 kommentarer
    1. spennede med dei salatfrøa da :=) nei prikle så små planter er nok nytteløst,best å vente lenge ennå ,jeg delte manolden,den henger med nebbet i drivhuset,men vi får se nå som vi får sol igjen om dei kommer seg ,hvis ikke er det ennå god tid å så nye :=)

    2. Gøy med slikt en driver frem selv 🙂 Her har vi jo bare en veranda og der er det veldig mye sol..om det ikke regner da hehe.. Så blir nok bare å ha litt gressløk eller noe slikt der.. Fin kveld til deg <3

    3. For å så sukkerert, må man kjøpe frø? Eller kan man plante en ert i en ferdigkjøpt sukkerert? (Sistnevnte har jeg gjort for ett eksperiment). Inspirerende å se planteprosjektet ditt. Håper du oppdaterer! 🙂 Surbrødene så nydelige ut!! Flink!

      1. Det med sukkertertene er jeg ikke helt sikker på. Jeg har en pose med frø her jeg tenkte jeg skulle prøve. Men jeg vil da tro det går an å bruke ertene som du har gjort også😊
        Legg ut bilde hvis det kommer opp noe da😊 Spennende😃
        Jeg skal oppdatere herfra også😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg