DET GÅR RUNDT I HODET PÅ “MOR”

I dag var jeg våken halv 7. Ikke så rart kanskje siden jeg la meg ved 19-tida i går. Sovnet ikke helt med en gang, men mye tidligere enn jeg pleier.  Jeg klarte bare ikke å være våken lenger. Måtte droppe middagen tilogmed. Vi pleier å spise sein middag. Egentlig var det ikke så veldig mye fornuftig jeg klarte å gjøre i det hele tatt i går. Annet enn å strikke ferdig kluten min. Strikkekluter er forresten veldig gode å bruke på kjøkkenet. Jeg har ikke testet de til annen rengjøring enda. Tenkte jeg bare skulle bruke de på kjøkkenet jeg.

Planen i dag var egentlig å begynne på noen ansikts-pads. Til å vaske vekk sminke med. Hehe.. Jeg fant jo ut her om dagen at jeg kunne bruke foundationen jeg hadde kjøpt. Se her.  Og da kan det være lurt å ha noe å fjerne den med igjen også.

På leit etter passende garn på hobbyrommet mitt var det bare dette her jeg fant. Det ferskenfarga, eller aprikos, eller noe i den duren. Det er ubrukelig til akkurat det formålet. Det er masse lin i det og det må håndvaskes.

I håndarbeidsnettet mitt dukka dessuten et halvferdig pannebånd opp gitt. Jeg var å lette etter pinner i nettet. For å strikke prøvelapper til en topp jeg muligens kan bruke garnet jeg fant til. Det var nemlig 8 hesper av samme garn/farge. Da bør det brukes til et litt større prosjekt.  Jeg må bare finne rette pinnestr til ei oppskrift jeg fant i et blad her en dag. Har gått og tenkt mye på den toppen etterpå. Men jeg har lyst til å bruke opp mest mulig av det garnet jeg har liggende her før jeg kjøper noe nytt.  Det trenger jo ikke å bare bli liggende her og oppta plass. Det hender jeg kjøper garn på Finn eller Facebook.  Og da gjelder det å finne noe passende å bruke det til også. Nå som planen med ansikts-klutene gikk i vasken tror jeg jammen jeg skal prøve meg på toppen i stedet. Så later jeg som jeg ikke har sett pannebåndet foreløpig. Jeg trenger ikke det ute i sola nå uansett.  Hehe… Det var lurt!

Da setter jeg i gang med å strikke prøvelapper til jeg finner den rette pinnen som passer til målene i oppskrifta. Garnet er nemlig ikke det helt rette. Men jeg får se om det går an å bruke det likevel.

Ønsker dere en fin dag😚

 

7 kommentarer
    1. Jeg synes det er så kjekt å strikke noe fra en oppskrift med garn som ikke er helt beregnet til det. Kan bli mye fint og spennende da 🙂
      Klutene er jammen fine. Liker at du strikker strukturstrikk. Pannebåndet kan helt klart vente, fint det også, men kjekt med noe større 🙂
      Jeg har et stort garnlager jeg tenkte å minke litt på nå. Så jeg bruker også kun det. Det er ikke plass til mer garn nå, så jeg kjøper heller ikke noe før jeg har brukt opp mye av det jeg har. Det vil si at jeg antakelig ikke trenger å kjøpe garn verken i år eller til neste år 😉 Men det klarer jeg nok ikke å holde 😉
      Godt du fikk sovet så lenge. Av og til trenger man bare det, rett og slett ♥
      Viktig å fjerne sminke og sånt ja. Jeg glemte det her en dag, og fikk nesten sjokk når jeg så meg i speilet om morgenen 😀 Det var ikke et spesielt vakkert syn nei 🙂
      Ha en strålende fin dag, og strikk i vei. Gleder meg til å se hva det skal bli av det ferskenfargede garnet ♥

      1. Hehe.. best å få av sminken ja 😉
        Jeg kan tenke meg du har nok garn å ta av du også ja.
        Jeg syns det er veldig gøy å bruke andre farger enn det som står i oppskriftene, men til denne toppen finner jeg ingenting av det jeg har som er riktig tykkelse.
        Så nå har jeg begitt meg ut på et prosjekt jeg ikke aner om kommer til å passe til meg i det hele tatt😎
        Time will show😁
        Kos deg med strikk og bøker 😚

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg