DET GÅR OPP OG DET GÅR NED

Dagen ble ikke rare suksessen i går. Jeg kom ikke lenger enn til brødbaksten. Plutselig var alt bare meningsløst og mørkt. Så det ble ingen strikking, og ingen bollebakst.

Litt trøst fra mannen da han kom hjem hjalp. Han forteller meg at det ikke er noen som skyter meg om jeg ikke har fått til alle planene mine. Og det er jo sant. Det er bare jeg selv som blir så skuffa.

Dessuten la han inn forbud mot nyheter ei stund. Men jeg tjuvkikker når han ikke er hjemme…hehe.

I dag føles det bedre igjen. Så jeg skal snart lage bolledeigen som ble utsatt. Jeg har strikket noen runder mens nyhetene sto på. Litt må jeg få med meg.

Jeg har også endelig vasket stoffene jeg bestilte fra Stoff&Stil før jul en gang.

 

Det skal bli duker til spisestua. Alle stoffer må vaskes før de blir sydd noe av…pga krymping. Det er kjedelig hvis de krymper etter at plagg, gardiner, duker eller andre ting er ferdig sydd. Så nå er jeg et skritt nærmere nye duker.

Sola skinner ute og jeg har verandadøra på vidt gap. Deilig å få masse frisk luft inn i stua. Men det blir fort kaldt. Den kan nok ikke stå lenge oppe.

Dino ligger ute å koser seg. Kanskje jeg prøver meg på en liten tur med han langs skogkanten etterpå. Jeg må gå løs på bolledeigen først i alle fall. 

Ønsker deg en fin dag😚

 

#stoff&stil #syprosjekt #lilla #syduk

8 kommentarer
    1. Lykke til med dagen og gjøremålene. Og husk: ikke gjør for mye 😉 Gjør det du rekker……Ikke få dårlig samvittighet 🙂
      Og angående nyheter: Her står TV`n på hele tida…nesten….mens jeg gjør andre ting. Litt deprimerende med all koronainfo, men klarer ikke å la vær… Ha en fin dag 🙂

    2. Nei, ingen skyter deg hvis du ikke når opp til dine egne mål. I dag har du vasket stoff og strikket litt. Det er bra! 👍😊 Klarer du å lage bolledeig eller ta en tur med hunden blir det bonuspoeng.

    3. Kos deg med bollebaking, og husk lange pauser! 😉 Det er mye i hverdagen vår vi kan utsette til senere. Det er mest vi selv som setter krav til hva vi skal klare og rekke. Godt hvis vi klarer å senke våre egne krav til må-ting/skal-ting! 🙂

      1. Ja det er sant det. Og jeg prøver og prøver. Men det er ikke så lett å bremse de dagene det endelig fungerer med hode og kropp. Da blir det sånn “jeg skal bare” og “skal bare”, og plutselig har det gått for lang tid med “skal bare”. Og hele dagen etter er ødelagt. Men så absolutt er det sant at vi må lære å være fornøyd med det vi har gjort. Ikke for mange må gjøre-ting.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg